vocal samples ala a new day rising

Sarrova-Q

Status: self-oscillating
Weet er iemand een goeie sample cd voor vocals zoals in de synthforumtrack van Quifster en Pascal Robinez "A New Day Rising"?
(vooral stemmen maar enkele pads en sferen mag ook altijd wel)

Het is niet enkel voor Ambient/New Age dingen, ik wou er ook enkele film-soundtracks mee maken.
Ik ken "Symphony of Voices" en "Voices of the Apocalypse" wel, maar ik ben niet vertrouwd met gigasampler en bovendien wil ik wat meer solo voices hebbe.

Ik vroeg me ook nog af welke VSTi's en welke apparatuur quifster gebruikt heeft want die track heeft echt schitterende geluiden en klinkt zeer professioneel.

Alvast Bedankt

ps: Nog eens proficiat aan de winnaars!
(de 3 winnende tracks staan hier trouwens elke dag wel eens op :D )

Re: vocal samples ala a new day rising

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Weet er iemand een goeie sample cd voor vocals zoals in de synthforumtrack van Quifster en Pascal Robinez "A New Day Rising"?
(vooral stemmen maar enkele pads en sferen mag ook altijd wel)

Het is niet enkel voor Ambient/New Age dingen, ik wou er ook enkele film-soundtracks mee maken.
Ik ken "Symphony of Voices" en "Voices of the Apocalypse" wel, maar ik ben niet vertrouwd met gigasampler en bovendien wil ik wat meer solo voices hebbe.

Ik vroeg me ook nog af welke VSTi's en welke apparatuur quifster gebruikt heeft want die track heeft echt schitterende geluiden en klinkt zeer professioneel.

Alvast Bedankt

ps: Nog eens proficiat aan de winnaars!
(de 3 winnende tracks staan hier trouwens elke dag wel eens op :D )

De vocals zijn gemaakt via het knippen van acappella's die in reverse geplaatst zijn. Door het toevoegen van reverb en het creatief knippen krijg je uiteindelijk dit soort vocals. Het maakt voor new age niet zoveel uit wat ze zingen aangezien ze toch meer voor het sfeerbeeld zijn en iedereen zijn eigen tekst erin hoort op deze manier.

De track is door ons, (Andre) Pascal & (Quifster) Robinez, gemaakt met vsti's en ook afgemixed met vsti's.
De gebruikte vsti's zijn een lange lijst maar de belangrijkste vsti's waar de track op drijft zijn atmosphere, virtual guitarist, the grand en de fm7, de drums zijn van een free plugin (drumatic) gemaakt door een medeforum lid genaamd PIE.
De additionele drums zijn gemaakt in battery.

De uiteindelijke sound is tot stand gekomen door de in mijn ogen uitstekende mix en mastering capaciteiten van mijn muzikale partner in crime; Andre Pascal. Dit heeft hij volledig gedaan in cubase sx 2.2.

Laatst gewijzigd:
Back