• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

te koop : Evolution MK-249c

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Rhy

Ouwe rot
Gloednieuw en inclusief alles: originele doos, software, adapter, usb kabel, etc.

Reden van verkoop is dat ik toch weer hunker naar mijn oude Roland PC200mkII masterkeyboard (heeft andere 'feel' qua klavier). Voor de knoppen heb ik al een Midiman Oxygen 8.

Nieuw kost die bij Thomann.de 177 euro.

Voor 150 euro verkoop ik de mijne. e-mail naar e_kasteleijn@yahoo.com

bij vooruitbetaling betaal ik de verzendkosten wel voor je

Zie ook:
https://www.synthforum.nl/forums/sh...0&perpage=15&highlight=evolution&pagenumber=1

Ik ben wel geintresseerd, alleen de afstand is een klein probleem.

Lees. Hij betaald de verzendkosten voor je als je vooruitbetaalt. De PTT heeft geen moeite met afstanden hoor ;)

ok, ik twijfel nog tussen een midi of een synth

Origineel geplaatst door muhrijn
ok, ik twijfel nog tussen een midi of een synth

Je kan ook dit midi keyboardje kopen en een synthesizermodule. Is vaak goedkoper en neemt minder ruimte in.

Is een Roland MT32 of een Roland D-110 hiervoor geschikt? Die kan ik tweedehands krijgen.

Dan ben ik wel geintresseerd namelijk

Een Roland MT-32 is op zich geen slechte geluidsmodule maar hou er rekening mee dat dit echt een geluidsmodule is met 'standaardklanken'. Als je dus dancegerelateerde dingen wil doen dan is deze module zeker niet wat je zoekt. OK, je vindt deze vandaag makkelijk voor een paar euro's maar toch.

Over de D110 (moduleversie van de D10) kan ik zelf niet uit ervaring spreken maar hij komt alvast uit dezelfde familie als de legendarische D-50 dus 'denk ik' dat deze nuttiger kan zijn.

Ik wil je niet doen twijfelen maar aangezien je nog geen klavier hebt en op zoek bent naar geluiden waarom dan geen toestel met beide? Dus gewoon een synth.

Uiteraard is er keuze te over, maar ik vermoed dat je (voorlopig) niet te veel wenst te besteden, en dat hoeft niet eens, je zou versteld staan wat je vandaag allemaal kan kopen voor heel weinig geld.

Ik noem ff wat:
Een Korg M1:
een legendarische synth die tevens workstation is (lees:alles-in-een-doosje) en zeker geen slechte starter denk ik

Een Yamaha DX-7:
ook een legendarische synth, het editten mag dan misschien niet zo makkelijk zijn, er zijn een onmetelijk veel geluiden die zo voor het rapen liggen op het internet

Een Roland D-50:
Ook weer een legendarische synth en ook hier een karrevracht aan gratis te downloaden geluiden

Een .... 't Ja eigenlijk zijn er een heleboel synths die als 'starter' niet slecht zijn, zo ook een Yamaha CS1X, CS2X,Roland XP-10,...

En al deze synths kan je tweedehands vinden voor minder dan 300 EUR (ongeveer toch)

Zelf zou ik uit dit lijstje of de D-50 of de M1 kiezen, het zijn beide synths waarvan je heel makkelijk info vindt en waarvan er een heel grote groep gebruikers van bestaat, altijd handig als je iets wil vragen natuurlijk.

Misschien ook niet slecht: kijk eens op sites zoals Synth Zone en Sonicstate. Je vindt hier een berg aan informatie over heel wat synths en aanverwante toestellen. Zo heb je een idee van wat er zoal bestaat.

Ik wil mijn apparaatje niet gaan promoten ofzo hoor .. hmm ok stiekem wel ;) ... waarom oude hardware gebruiken als je wellicht een state-of-the-art pc hebt en voor weinig geld uitstekende software kan aanschaffen om icm de mk249c geweldige muziek te produceren om zo dezelfde al dan niet betere resultaten te behalen met een hardware synth. (waar je trouwens slecht mee kan sequencen en dan weer moet aansluiten op PC waardoor analoge audio -> digitaal conversie weer moet plaatsvinden, etc.)

Denk hierbij aan
- Cubase VST lite + VST plugins
- Fruityloops
- Trackers (ja die ondersteunen tegenwoordig ook MIDI)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back