[chill-jazz-ambient fusion] ga er maar eens lekker voor zitten

MonoTron

Initiating Sequence..
Yep, er zijn weer twee tracks die gekeurd mogen worden door het SF-volk

De tracks zijn nog niet helemaal af maar ben we zijn zeer benieuwd wat jullie ervan vinden.

Het is erg rustige muziek met wat uitschieters. Pak daarom lekker een bakje thee ofzo en ga ff lekker op de bank chillen.

Het gaat om de tracks "Ranixem Xentir" en "Indoor World Traveller"

De link is naar soundclick.com We hebben even geen andere mogelijkheid. LEden kunnen zonder probleem de mp3 downloaden. Niet leden kunnen de HI-quality stream beluisteren.
[spammodus](aanmelding is trouwens gratis)[/spammodus]

Nieuwe H3K tunes

Alle feedback is meer dan welkom!!

Ranixem Xentir:
In het land der soundscapes is één synth koning :D
Intro is misschien een beetje lang.... die breakbeat die er dan in komt doet me aan
Depth Charge denken. Wel een lekkere groove!
Veel old-school elementen hoor ik... klinkt lekker underground, coole track

Indoor World Traveler:
Lekkere rhodes-accoordjes..... leuke fx ook
Deze track is heel sfeervol, vind hem kwa samenhang van de elementen
wel beter dan die andere denk ik. Drums zijn ook erg cool gedaan...

Lekker bezig :okdan:

Doet me erg denken aan een CD v. Meat Beat Manifesto die ik heb... en da's een dik compliment dan natuurlijk :)

Subliminal Sandwich. Lang niet gedraaid... Heb ik nog maar ff opgezet... supervet :)

Ik heb alleen die 2e gehoord en ik vind m best cool maar er zaten wel elementen in waar ik me aan ergerde.

Ik heb wel een aantal opmerkingen:
Ik vind de manier waarop je die rhodes gebruikt iets te summier. Je gebruikt hele dunne en weinig kleurvolle akkoorden en er wordt weinig flowend geimproviseerd. De sound van de rhodes is zowiezo wat zwakjes (EVP88???) ik zou iets meer werken aan die rol van de rhodes en de tonale richting.

De vibe is af entoe best vet, alleen zitten er een aantal electronische freaky synth fx geluiden die een soort van geforceerd klinken, dit doe je waarschijnlijk om de leegte op te vullen die eigenlijk de rhodes (of een ander tonale instrument) zou moeten doen..

Dan snap ik niet zo goed meer waar je naar toe wilt. Veel gepruttel en ook over die beat zit erg veel distortion, het haalt de vibe weg ook is die beat erg stug. Op een gegevenmoment als die beat erin zit, komt er ook nogeens zo'n Chemical Brothers geluidje bij, daar haak ik af als luisteraar.

Luister eens naar Papalon van Sqaurepusher,,, in dat nummer zit heel goed die balans tussen atonale nieuwe electronische effecten en muzikale elementen.

Voor de rest, als je echt iets met Jazz Fusion hebt, zou ik veel naar Bitches Brew, en A Silent Way van Davis luisteren. Hier hoor je ook al ring modulatie distortion Rhodes,

@ Dob: Thnxz :okdan: (dat is wel een flink compliment!)

@ Bobaphat: Het is een beetje de bedoeling dat er veel gepruttel inzit van FX en rare synths. Ik kan me goed voorstellen dat mensen hierdoor afhaken, maar goed, het is een bewuste keuze.
De Rhodes is een Nord Electro, dus op zich is die niet zo dun (het basje aan het einde van de track, de reggae bas zeg maar is ook de nord. Hier hoor je dat ie echt wel dik is). Wel zit ie regelmatig iets te dun in de mix. Dit komt ook omdat deze tracks niet zijn gesequenced. Alleen de beats zijn gesequenced met renoise en daarnaast wat Arpeggio's. Verder is het afspelen, er doorheen spelen en opnemen op hetzelfde moment. Dit is het resultaat. In de andere tracks komt de electro wat beter naar voren.

Wat betreft de beat: Ik neem aan dat jij het over Indoor World traveller hebt en dan over de beat die in het tweede gedeelte van de track erin komt?! Tja, wat zal ik zeggen. Er zit idd redelijk wat dist. overheen, maar zelf vind ik het niet storend. (eigenlijk wel lekker!)

Zelf ben ik de man van de electronische kant. Mijn partner in Crime is de man van de jazz. Hij speelt dus ook op de electro. Het leuke is dat je dan goede samenwerking kan krijgen door die verschillende invloeden.

In ieder geval bedankt voor de kritiek. Daar hebben we zeker wat aan!

:okdan:

Hay

die beats zijn zeker heftig,ook die geluiden dat introtje is wel wat lang
gelijk knallen , je kan er wel 2 tracks van bouwen
een met beats en een met soundscape

doet mij aan art of noise denken

greetz turtel:peukie:

Yep, dat horen we regelmatig. "Maak er gewoon twee tracks van!"

Persoonlijk vind ik het juist interessant, wanneer een nummer een beetje varierend is. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat de intro's voor anderen weer te lang zijn.

:peukie:

Back