Zijn Uitgangen Synths Ongebalanceerd of Gebalanceerd?

mky

Ingeburgerd
Hallo ...

In mijn zoektocht naar een nieuwe geluidskaart kwam ik ook de discussie ongebalanceerd of gebalanceerd tegen?
Dat gebalanceerd de voorkeur krijgt lijkt me nu logisch , want ongebalanceerd wil wel eens gaan " brommen " .
Nu is mijn vraag , wat ben je met gebalanceerde inputs op je geluidskaart en gabalanceerde kabels als de outputs op je hardware toestellen ( synths,samplers,drummachine's) waarschijnlijk ongebalanceerd zijn?
Of zijn de outputs van synths altijd gebalanceerd ( een soort norm ) ?
En wat indien ongebalanceerd,maakt het dan nog uit voor de rest ?

Groetjes

De meeste apparatuur is ongebalanceerd. Geldt ook voor synth's.
Sommige synth's zijn WEL gebalanceerd. Meestal hebben ze dan gebalanceerde jack aansluitingen ipv XLR.
Mengpanelen, hoogwaardige randapparatuur als compressors, pre-amps etc hebben juist wel weer vaak XLR.

Toch is het geen ramp. Gebalanceerd is altijd beter, maar ongebalanceerd is niet erg wanneer de kabels niet lang hoeven te zijn. Wel moet je rekening houden dat gebalanceerde aansluitingen een andere standaard voor het signaal hanteren. +4dbu, terwijl ongebalanceerd -20db is ofzo iets. Misschien kan iemand anders dit wat beter uitleggen...

Heb je trouwens de zoek funktie al gebruikt? Volgens mij moet het al een keer uitgelegd zijn...

Pfff , op dit forum heb je soms schrik voor iets te vragen , telkens je iets post is men daar met de Zoekfunctie!
Natuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt ma vond niets over het al niet gebalanceerd zijn van uitgangen
op synths

Maar toch bedankt voor je uitleg , men vermoeden is bevestigt dat het unbalanced zou zijn.

Thx

Op mijn emu sampler heb ik balanced outputs. Wat balanced betekend is eigenlijk gewoon dat je stereo jacks gebruikt om een mono signaal door te geven (stereo weergave is in de studio mono L plus mono R). Door het gebruik van balanced outputs is je signaal doorgaans tussen 3 en 6 dB harder, waardoor de signaal/ruis verhouding beter is. Je kunt in balanced outputs echter ook gewoon unbalanced pluggen gebruiken. Dan maak je van de balanced mogelijkheid geen gebruik en fungeert de output gewoon als unbalanced...

Edit | ah, en voor ik het vergeet, je vraag ging over synths. Die zijn meestal unbalanced...

Origineel geplaatst door mky
Pfff , op dit forum heb je soms schrik voor iets te vragen , telkens je iets post is men daar met de Zoekfunctie!
Natuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt ma vond niets over het al niet gebalanceerd zijn van uitgangen
op synths

Maar toch bedankt voor je uitleg , men vermoeden is bevestigt dat het unbalanced zou zijn.

Thx

trek je nou maar niks aan van die burgelijke zoekjurken die gelijk met zoekzoekzoek komen.8)
Als je iets niet kan vinden in de zoekfunctie, dan ben je vrij om dat te mogen vragen. Zal lekker worden zeg.

Effe een klein vraagje. Je zegt "Natuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt ma vond niets over het al niet gebalanceerd zijn van uitgangen op synths". Bedoel je nou echt dat je ma niets kon vinden?8)

Origineel geplaatst door Errol
trek je nou maar niks aan van die burgelijke zoekjurken die gelijk met zoekzoekzoek komen.8)
Als je iets niet kan vinden in de zoekfunctie, dan ben je vrij om dat te mogen vragen. Zal lekker worden zeg.

Effe een klein vraagje. Je zegt "Natuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt ma vond niets over het al niet gebalanceerd zijn van uitgangen op synths". Bedoel je nou echt dat je ma niets kon vinden?8)

Tuurlijk tuurlijk , ik vond echt niets op de eerste 3 pagina's ...;)

Hm... zoek zoek zoek? Je hebt een punt. Misschien willen de moderators het aantal posts terugsdringen...

Back