[gespot] Alesis MMT-8 voor 50 euro

Een vriend van mij had er vroeger ook een, in een tijdperk dat het nog een beetje werd gezien als technisch hoogstandje (dat is dus erg lang geleden :) ). Ik weet er niet veel van, behalve dat de bediening vrij simpel is, je hebt slechts 8 sporen (maar je kunt er gemakkelijk 2 of meer aan elkaar koppelen natuurlijk) en dat de knoppen waardeloos zijn. Het gaat hier om rubberen drukknoppen (van die gummetjes) die een soort residu achterlaten op de contacten. Na verloop van tijd moet er een olifant op gaan staan om een knop in te drukken, anders werkt het niet meer - het moet dus regelmatig worden schoongemaakt.

Aan de andere kant, er zijn nog steeds mensen die ze live gebruiken. Volgens mij hebben ze echt wel een soort cult-status! Maar E 50,- vind ik niet echt schokkend laag.

Ik heb geen idee Sander; ik wist niet eens dat er een zwarte MMT-8 was eerlijk gezegd. Ik weet wel van 2 kleuren drumcomputers, de HR-16 en HR-16B (zwart). Bedoel je die niet?

Bij die van mij (grijs) waren de knoppen prima. Als aanvulling op de MPC zal hij wel gaan en dat bedoel ik niet in de toffe zin. Zie het als een schets-sequencer, of misschien als midi-sequence-kopieer-apparaat en dan heb je er wel wat aan. Live zou ik toch niet zo snel aan beginnen met dat ding; je kunt niet zoals op de MPC opnemen zonder te stoppen met spelen en dus kun je je plotselinge inspiratie niet gelijk kwijt.

verder gewoon heel leuk, zeker voor 50 piek...

Ik heb een grijze en die is nog als nieuw, heb 'm open gehad maar alle contacten waren nog compleet schoon.
Geloof ik 4 tientjes voor betaald zonder voeding, dat is een 9v wisselspanning trafo'tje. Ik heb nu een trafo van een modfx van alesis eraan hangen en dat werkt prima.
Leuk ding, keer wat anders dan met een muis in de hand. Ik wil het in gaan zetten om video te triggeren naast mijn live midi reut.

Volgens mij als je eentje koopt met OS 1.10 er op dan heb je 1 vd laatste series die in het grijs gemaakt zijn. Zelf een ander OS er op planten zou ik niet doen, te veel gedoe en ze staan geregeld te koop.

Back