Help me even...

Ranos

Nieuwkomer
Ik ben redelijk nieuw in de wereld van synths en op dit forum, hierdoor weet ik dus niet zeker of deze thread hier goed staat, zo niet, excuses.

Ik ben pas sinds een tijdje geinteresseerd in het gebruik van electronica in muziek, mede door de band "The Postal Service". Nou heb ik al veel gelezen over drummachines, synths, modules, samplers, etc. Maar ik heb dus totaal geen idee wat ik nodig zou hebben om een beetje in de stijl van the Postal Service muziek te schrijven en opnemen.

Op
deze site kan je klikken op "Live in the KCRW studio (real video)" bij links. Hier kan je een filmpje kijken waar ze optreden.

Sorry als mijn vraag een beetje vaag is, maar ik weet er te weinig vanaf om mijn vraag specifieker te maken. Je ziet af en toe (kijk maar eens rond 3:00) een man achter wat apparaten, en volgens mij produceert hij het meeste van de muziek. Zou iemand me kunnen vertellen wat je denkt dat hij allemaal gebruikt? Ik heb wel wat meer gelezen over allerlei apparaten als drummachines, synths, etc. Maar ik zou niet weten hoe deze gebruikt moeten en kunnen worden, dus eigenlijk is mijn vraag vrij algemeen om meer informatie. Ik heb namelijk wel op verscheidene sites gekeken maar veel van die sites gaan ervan uit dat je al veel weet over het onderwerp.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Pieter

misschien heb je hier iets aan: http://www.tweakheadz.com/guide.htm

(ik heb helaas geen realplayer) ... maar je moet niet teveel afgaan op waar een ander zijn creativiteit uithaalt, maar eens naar zelfrespecterende muziekzaak moeten gaan om het 1 en ander uit te proberen.

Origineel geplaatst door Rhy
misschien heb je hier iets aan: http://www.tweakheadz.com/guide.htm

(ik heb helaas geen realplayer) ... maar je moet niet teveel afgaan op waar een ander zijn creativiteit uithaalt, maar eens naar zelfrespecterende muziekzaak moeten gaan om het 1 en ander uit te proberen.

Daar heb je zeker wel gelijk in, maar ik dacht dat ik wel ergens moest beginnen, en een band van wie de sound me bevalt leek me wel een goede plek om te kijken wat zij nou eigenlijk gebruiken. Maar je hebt zeker wel gelijk dat ik me niet helemaal blind moet staren op wat anderen hebben.

Nog bedankt voor de tip van die site, ik zal er zeker naar kijken.

nou hou ik zelf nogal van hardware maar voor het leren over synths en drumcomputers zou je ook wat freeware/demo's kunnen proberen op je pc.
propellorhead reason is een leuk programma om verschillende dingen uit te proberen en funkties van afzonderlijke apparaten te leren kennen (er zit van alles en nog wat op een soort hardware manier in).

succes ermee en veel plezier met experimenteren!

Het goede nieuws:
Ik hoorde en zag niet echt hele specifieke dingen die heel obscuur zijn of klonken.

Leuke meid daar trouwens links in de hoek :), wie gaat er nou de man met de electronica staan filmen! Maar goed.

Ik zag een Kaoss Pad geloof ik van Korg, dat is niet dat je zegt een geweldig effect, maar wel live heel handig.
Verder natuurlijk heeft de man 2 synths waarvan ik zo niet kan zien wat het zijn, en een laptop als sequencer waarschijnlijk. Om die 2 synths mee aan te sturen dus. En wie weet had hij ook nog wat softsynths.
Ik denk dat het meerendeel van de geluiden uit VA achtige apparatuur kwam. Dat staat voor virtueel analoog. Met name de drums klonken erg electronisch. En de string achtige geluiden. Maar ik heb ook een vioolsample gehoord, en daarvoor zou je weer een sampler moeten hebben. (kan allemaal ook als software in die laptop gezeten hebben, he)

D'r staat een pobo 12" in de buurt van die electronics people.
Denk dat daar die drums enzo uit komen.
Lijkt me sterk dat het uit dat Korgje komt.

Zag in een clip van ze ook een 808 langskomen.
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er sprake is van een uitpuilende studio met old skool drumcomputers ed.

Back