Help me even...

Ranos

Nieuwkomer
Ik ben redelijk nieuw in de wereld van synths en op dit forum, hierdoor weet ik dus niet zeker of deze thread hier goed staat, zo niet, excuses.

Ik ben pas sinds een tijdje geinteresseerd in het gebruik van electronica in muziek, mede door de band "The Postal Service". Nou heb ik al veel gelezen over drummachines, synths, modules, samplers, etc. Maar ik heb dus totaal geen idee wat ik nodig zou hebben om een beetje in de stijl van the Postal Service muziek te schrijven en opnemen.

Op
deze site kan je klikken op "Live in the KCRW studio (real video)" bij links. Hier kan je een filmpje kijken waar ze optreden.

Sorry als mijn vraag een beetje vaag is, maar ik weet er te weinig vanaf om mijn vraag specifieker te maken. Je ziet af en toe (kijk maar eens rond 3:00) een man achter wat apparaten, en volgens mij produceert hij het meeste van de muziek. Zou iemand me kunnen vertellen wat je denkt dat hij allemaal gebruikt? Ik heb wel wat meer gelezen over allerlei apparaten als drummachines, synths, etc. Maar ik zou niet weten hoe deze gebruikt moeten en kunnen worden, dus eigenlijk is mijn vraag vrij algemeen om meer informatie. Ik heb namelijk wel op verscheidene sites gekeken maar veel van die sites gaan ervan uit dat je al veel weet over het onderwerp.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Pieter

misschien heb je hier iets aan: http://www.tweakheadz.com/guide.htm

(ik heb helaas geen realplayer) ... maar je moet niet teveel afgaan op waar een ander zijn creativiteit uithaalt, maar eens naar zelfrespecterende muziekzaak moeten gaan om het 1 en ander uit te proberen.

Origineel geplaatst door Rhy
misschien heb je hier iets aan: http://www.tweakheadz.com/guide.htm

(ik heb helaas geen realplayer) ... maar je moet niet teveel afgaan op waar een ander zijn creativiteit uithaalt, maar eens naar zelfrespecterende muziekzaak moeten gaan om het 1 en ander uit te proberen.