[Track] Red Lotus temple (4x4, altijd lekker)

Je weet weer een enorm professionele sound neer te zetten, maar dat vind ik eigenlijk altijd wel bij jouw tracks. Alleen dat Japans klinkende themaatje is niet helemaal mijn ding, en dat drukt nogal zijn stempel op het nummer. Na de heel coole wending, zo vanaf 5:00, gaat 'ie dan wel weer heel lekker los, maar met name door dat themaatje vind ik hem minder geslaagd dan Doopher Maniac.

Weer veel monomachine en machinedrum?

Origineel geplaatst door Zaaz
Alleen dat Japans klinkende themaatje is niet helemaal mijn ding, en dat drukt nogal zijn stempel op het nummer. Na de heel coole wending, zo vanaf 5:00, gaat 'ie dan wel weer heel lekker los, maar met name door dat themaatje vind ik hem minder geslaagd dan Doopher Maniac.

Weer veel monomachine en machinedrum?

Tja, dat themaatje was wel de basis van de track, ik vind met name de reversed delay erg lekker. (met dank aan ohmboyz, de beste delay plugin die er is) Een vriendin van me vond dat eigenlijk het leukste aan de track, zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel smaken. Zoals je al merkte neig ik toch wel meer naar een heftigere sound dus vandaar het knallende einde.

Uiteraard zijn de Mono en MD weer aanwezig, maar deze keer zitten er ook een aantal patterns vanuit Ableton in, die heb ik inmiddels ook als een groovebox draaien met een BCR2000 als controller en een paar vette plugins.

Thanx voor de reactie btw!

Ronald.

hee ronald, ouwe dance-stampert ;)

eerste wat me opvalt....... die kickt lijkt op sommige punten weg te vallen ofzo...
soort fase-achtig probleem???

verder een lekkere track... :)

het japanse thema ben ik ook niet helemaal van overtuigd, het kan wel, maar goed... misschien een kwestie van smaak
en het stukje op 05:08 mag van mij wel wat eerder komen...

Origineel geplaatst door trigg
eerste wat me opvalt....... die kickt lijkt op sommige punten weg te vallen ofzo...
soort fase-achtig probleem???

.......en het stukje op 05:08 mag van mij wel wat eerder komen...

Hey!

Tja, ik geloof dat ik iets te enthousiast met de limiter ben geweest. Ik luisterde gisteren nog even op de koptelefoon en er zit eigenlijk een heleboel vervorming in. Het verdwijnen van de kick komt denk ik doordat er twee baspartijen en de kick om een plaatsje in het laag vechten. Door een 10db lift met de limiter stroopt het allemaal een beetje dicht. Zal eens kijken of ik het wat milder kan toepassen.

Het stukje op 5:08 is eigenlijk een toegift, maar als dit de track ten goede komt kan ik het misschien beter eerder laten komen en wat stukjes strippen. Less is more toch? ;)

Thanx!

Ronald.

Klinkt best goed, lekker electronisch

Hi hat is te hard/slisserig en de hele track is TE gecompressed...leuk voor radio misschien maar zo verlies je alle dynamiek...lijkt op een Radio 538 uitzending hihi...

Wel leuk ; de eerste 40 seconden zouden zo uit mn EMX1 kunnen komen...;) :D

inspiratie?

Origineel geplaatst door Bass
Klinkt best goed, lekker electronisch

Hi hat is te hard/slisserig en de hele track is TE gecompressed...leuk voor radio misschien maar zo verlies je alle dynamiek...lijkt op een Radio 538 uitzending hihi...

Wel leuk ; de eerste 40 seconden zouden zo uit mn EMX1 kunnen komen...;) :D

inspiratie?

Inderdaad, zoals ik al zei, ik ben iets te enthousiast geweest met de limiter, ik heb eerlijk gezegt het een beetje TE snel afgemaakt om hem online te kunnen zetten. De mix klinkt inderdaad niet mooi.

De eerste 40 sec uit de EMX? Eigenlijk Mono- en Machinedrum, door die vette compressie lijkt het misschien een beetje op de overdrive van de EMX? Ik heb zelf de ESX en die kan met die buizen overdrive goed vet klinken. Maar de MM en MD clean is toch wel een ander verhaal *D

Ronald.

Back