Cubase verschuif probleem

Steve303

aka WOLF
Hoy,

Toen ik deze avond aan het klooien was in cubase heb ik blijkbaar iets verkeerd aangeklikt ofzo.
Ik kan namelijk geen ingegeven noten noch blokken meer verschuiven (maar wel verkorten en verlengen).
Weet er iemand hoe dit komt?

P.s. Dit kan iets stoms zijn maar het is wel verdomd vervelend!

Greetz

heeft dit niets te maken met een bepaalde toestencombinatie?

staat je capslock aan druk eens op je alt, shift knoppen ofzo
heb ook sootgelijks tegengekomen tijdje geleden en was ook door een combinatie die ik op men toestenbord had ingedrukt

heeft het niet met het simpele feit te maken dat je het verkeerde gereedschapje geselecteerd hebt? dus in het scherm waar je noten staan rechtermuisklik en de gewenste tool selecteren? of denk ik nu veel te simpel?

Elke tool kan nog op verschillende manieren werken. Het eerste tooltje in de rij (die pijl) kun je gebruiken om segmenten te verplaatsen of van lengte te veranderen.(in SX2 kun je hem zelfs gebruiken om te "stretchen"). Klik eens een aantal op dit tooltje en kijk of er wat verandert.

:okdan:

Ondertussen is het probleem vanzelf opgelost,

weet ook niet juist wat het probleem is geweest, had dit nog nooit voorgehad. Had geprobeerd om cubase te herstarten maar zonder resultaat. Volgens mij was het toch een verkeerde toetsencombinatie die ik had ingedrukt en waardoor ik niet meer kon verschuiven.

p.s.: ik gebruik het pijltje altijd om te verschuiven en uit te rekken of te verkleinen.

Greetz

Back