R.A.MOOG Minimoog

Catscan

Electronic sounddesigner
Wie heeft wat meer info voor mij van de ra minimoog en de Musonic.....(serial 1001 tot ongeveer serial 1300)

Wat is het groote klank verschil met de bekende oude osc board.....het schijnt mooier van klank te zijn en veel ontstabieler.......
Misschien enige gebruikers hierzo?

Zeer weinig info kan ik vinden......deze kan ik al

http://monsite.wanadoo.fr/MiniMoog/page1.html

http://www.moogarchives.com/

Ik zou even het boek "Analog Days" van Trevor Pinch en Frank Trocco doorkijken. Daar staat de hele geschiedenis van de Minimoog in (en alle andere vroege analoge bakken). Zij het misschien niet zo specifiek op serienummer als je zoekt...

Origineel geplaatst door etaoin
Ik zou even het boek "Analog Days" van Trevor Pinch en Frank Trocco doorkijken. Daar staat de hele geschiedenis van de Minimoog in (en alle andere vroege analoge bakken). Zij het misschien niet zo specifiek op serienummer als je zoekt...

Nee, dat is meer een sociologisch boek over de opkomst van de synthesizer. Zo goed als geen techniek, veel achtergronden van de betrokkenen, martkwerking, enz. (wel leuk om te lezen hoor, daar niet van; heb ik pas gedaan trouwens, vandaar dat ik het weet :) ).

Re: R.A.MOOG Minimoog

Mail gewoon naar iemand uit de lijst die er zo één heeft. Ik ben er zeker van dat ze met plezier op je vraag antwoorden. :eureka:

Ik heb een oud osc.board van Moogmusic en da's al behoorlijk onstabiel (zelfs met bufferboard erbij). Kan me voorstellen dat nog onstabieler heel lastig is om mee te werken. :D

Re: Re: R.A.MOOG Minimoog

Re: Re: R.A.MOOG Minimoog

Origineel geplaatst door apollo
Mail gewoon naar iemand uit de lijst die er zo één heeft. Ik ben er zeker van dat ze met plezier op je vraag antwoorden. :eureka:

Ik heb een oud osc.board van Moogmusic en da's al behoorlijk onstabiel (zelfs met bufferboard erbij). Kan me voorstellen dat nog onstabieler heel lastig is om mee te werken. :D

dat is het zelfde osc board musonic en ra moog........

weet je verschillen van klank met de bekende oude osc(serial ongeveer 1500 tot 10750)?

Re: Re: Re: R.A.MOOG Minimoog

Re: Re: Re: R.A.MOOG Minimoog

Origineel geplaatst door Catscan
dat is het zelfde osc board musonic en ra moog........

weet je verschillen van klank met de bekende oude osc(serial ongeveer 1500 tot 10750)?

Het moogmusic osc. board die ik heb is het meest voorkomende (#7635 -> oud osc board + buffer board). Het verschil met die van musonic en RA Moog heb ik nog nooit de eer gehad te mogen ontdekken. Misschien kan John Havermans je wel verder helpen. Hij heeft ze ongetwijfeld al vergeleken.

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Re: Re: R.A.MOOG Minimoog

Re: Re: Re: Re: R.A.MOOG Minimoog

Origineel geplaatst door apollo
Het moogmusic osc. board die ik heb is het meest voorkomende (#7635 -> oud osc board + buffer board). Het verschil met die van musonic en RA Moog heb ik nog nooit de eer gehad te mogen ontdekken. Misschien kan John Havermans je wel verder helpen. Hij heeft ze ongetwijfeld al vergeleken.

okay thanx maar wie is John Havermans?

Hey, deel de info met ons! :D

hpim5272.JPG

heeft iemand hier ooit van het bedrijf hemispheres gehoord?

hpim5270.JPG

Back