[techtrance] Pjotr G vs. Jay Rico - Scavenger

Het heeft een krachtige sound!. Zeer goed geproduceerd. Klasse.

De reverb op de synths zou wel wat minder mogen. Sommige geluiden mogen ook wel meer naar de achtergrond, zoals de hihats. En de stereo plaatsing van de geluiden mag ook wat meer.

Voor de rest een uitstekende track!

al is het niet helemaal mijn muzieksmaak, wil pjotr ff meegeven dat zijn huidige producties en ook het aantal producties me doen denken aan de tijd dat ik veel met Jonathan Grant muziek en ideeen uitwisselde..die zat toendertijd een beetje op hetzelfde niveau van aantal producties en kwaliteit....vervolgens is ie met een ervaren iemand uit de industrie (=lees connecties) gaan samenwerken, maakte een remix voor Madonna, en nu is Above&Beyond een grote player in de trance-industrie wereldwijd...... dus Pjotr, blijf veral zo doorgn ;)

bedankt voor alle tips + positiviteit :p

We hebben de opmerkingen waar wij ons wel in konden vinden meegenomen en hebben herschreven en heropgenomen. Belangrijkste veranderingen: toevoeging lead sound, vervanging breakdown vocal, kleine volume reductie van offbeat shaker (mmm is nog niet echt "zacht"), en het minder "verrassend" inmixen van de arp op t begin.

link:
http://www.whiteroachproductions.nl/tracks/Pjotr_G_vs_Jay_Rico_-_Scavenger_v3.mp3

Als je tijd en zin hebt, luister dan lekker en laat ons weten of de veranderingen "for the good" zijn :p

met dank

PJ

Het is niet helemaal mijn ding, dus neem mijn commentaar met een korreltje zout...

Er zit een lekkere drive in, maar er is een aantal elementen dat het teveel de 13 in een dozijn kant op laat gaan. De pads en de arp bijvoorbeeld. Ik denk dat voornamelijk de geluidskeuze als oorzaak heeft en tevens ook de accoorden die je gebruikt. Misschien kun je een wat gewaagdere sound neerzetten. De clap mag van mij ook wel wat minder trance-achtig. Productietechnisch klinkt het, in zoverre ik dat kan beoordelen, allemaal prima...

Ik vind je track goed, maar of ik hem beter vind dan de eerste versie "dat valt te betwijfelen". Hiermee bedoel ik "de indruk die de song op me achterlaat"

Het mooiste uit deze song vind ik de string met chorus. Dit mag van mij wat langer duren. Ik zou dit eerder in het intro stoppen "als herkenbaarheid van het nummer", soort van thema zeg maar. En niet alleen de 4 akkoorden gebruiken, maar bouw dit als thema uit. De arpeggio (ala Riva met Dani Minoque) sound is heel mooi, alleen na 3 min 50 strort je gehele track in. Het is net of je inspiratie op was. Helaas komt dit niet meer goed op het eind. Het kabbelt teveel door.

Tips:
stringakkoorden uitbouwen van 4 naar meer
Beat wat vaker stil laten vallen en dit niet alleen 4 maten doen
Niet de gehele tijd die percussie (conga's) erin, maar af en toe. Ik vind dit op een gegeven moment storend
Thema verzinnen
Zanglijntje verzinnen en zangeres vragen
Bouw er eens een "single" versie van (3,50) minuten en haal je sterkste passages uit het nummer en bouw daar het nummer omheen
Denk na over een climax, want die mis ik

Succes

Ik heb de 2e versie nog niet gehoord, ik vond de 1e versie vrij aardig enigzins abrupt.

Maar ik ben het niet eens met de mensen die om een zangeres of melodie lijnen vragen.
ik denk wel meer variatie en tussen stuk ofzo misschien dat je daar een melodie in gooit of zo....
(maak je ook wat mensen die melodietjes leuk vinden blij)

Tech-trance met een zangeres? dan mag je die zangeres wel onherkenbaar verneuken (haar stem dan he)

Of je maakt de trek 4 minuten.

al met al, Goed werk en ik luister je produkties met plezier.

Origineel geplaatst door Alex Omega

Tech-trance met een zangeres? dan mag je die zangeres wel onherkenbaar verneuken (haar stem dan he)

Typische uitspraak van een muzikant die in hokjes denkt.

Is dit dan tech-trance? Is dat dan ineens cool? Hoor je er anders niet bij wanneer je hier zang doorheen gooit of ben je niet stoer genoeg?
Wat een domme uitspraak Macho Alex

ik denk dat zijn punt is dat je met uitgebreide vocals de sfeer van de track compleet zou veranderen. Dat zie ik zelf ook niet zitten!

Origineel geplaatst door Pjotr G
ik denk dat zijn punt is dat je met uitgebreide vocals de sfeer van de track compleet zou veranderen. Dat zie ik zelf ook niet zitten!

Precies!

"Waarom zie je dat niet zitten dan?"

Je gebruikt wel een vocal sample, maar zang zie je niet zitten! Verklaar Uw standpunt?

Lijkt me best fijn om hier dromerige zang bij te horen om in extase te komen.

De track mist gewoon wat. Moeilijk te verklaren wat dat dan is.

Alaaf!

Dat bedoel ik....

@catalunya:
Of vocals stoer zijn of niet dat zou mij aan mijn reet roesten. :)

Ik dacht alleen mee met Pjotr dat doe jij toch ook?

(vraag anders aan Pjotr of je een remix mag maken)

Origineel geplaatst door Catalunya

Lijkt me best fijn om hier dromerige zang bij te horen om in extase te komen.

Ik wil helemaal geen dromerige track neerzetten. T moet gewoon rammen zijn.

Tja, dan kun je maar beter die arpeggio en die string weglaten, die teveel aan de reguliere trance songs refereren.

Alleen knallen dus, weinig spanning, afwisseling en verassingselementen.

Nu begrijp ik waar je naartoe wil

Hij knalt dus nog niet volledig:D

Ik zie vocals ook niet zo zitten eigenlijk; nu is het flink raggen (ik vind de laatste toevoegingen ook niet per se nodig trouwens), met vocals erbij krijg je sowieso een langer traag/zweverig stukje en wordt het wel érg trance meteen; ik kijg zo een paar nummers in mijn hoofd waar het op zou kunnen gaan lijken (ik ken geen titels), en dat is in geen geval positief, wat mij betreft. En dan heb je de vocals pas één keer in je track zitten; met vocals heb je meteen een soort refrein dat je eigenlijk zou moeten herhalen en dan ben je het huidige nummer echt kwijt.

Kwestie van smaak dan; tijd voor de Catalunya trance-remix?

Origineel geplaatst door Catalunya
Alleen knallen dus, weinig spanning, afwisseling en verassingselementen.

Da's wel érg kort door de bocht... :erm:

De arp in dit nummer doet me sterk denken aan een gedeelte van "The Produkt" een 64KB demo van Farbraush.
Het gedeelte in kwestie hoor je na 4 minuten in de demo, is zeker de moeite waard trouwens, sterk staaltje programmeer werk. 8)

The Produkt Demo

Lekkere vette mix man!

Wat je nog wel kan doen is naar een echte climax toe werken, een gierend hoogtepunt richting het einde, dat het ff total madness word. Ik zat zelfs te denken aan een lekker over the top gitaarsolo er in, of zoiets.

Be vooral onder de indruk van de productie :)

Back