(te) mooie deal ?

Bluze

Nieuwkomer
Afgelopen weekend zag ik een motif es 8 aangeboden staan op Ebay. In de beschrijving stond onder andere: in goede staat, 1 lichte kras. Er stond ook iets bij over een gratis koffer als je buy now zou doen. Dus ik neem contact op met de verkoper voor meer informatie. Hij laat me weten dat de prijs op Ebay nog niet de prijs inclusief verzending en verzekering is. Even later kijk ik op Ebay, en wat denk je? De advertentie is weg. Maar goed, ik vraag naar die prijs inclusief verzending en verzekering en hij zegt me dat het in totaal 1150 USD wordt (zo'n 890 euro). Na een vraag om foto's van het item van mij laat hij weten:

Our company sells only new keyboards directly from the producer.
We have deals with the producer, and they enter us in pre-promotion plans,
and for that reason we can make pre-promotion launch.
Has all standard options from the factory.
The items we sell are brand new in factory sealed box.
They are covered by full warranty from the manufacturer.

Heeft iemand enig idee wat ik mee voor moet stellen van deze pre-promotion plans?
De foto's heb ik overigens nog niet, maar hij zou ze snel sturen, liet hij me vanmiddag weten.

Het zou wel een verschrikkelijke mooie deal zijn. Nog even over de advertentie op Ebay. Bij plaats stond: Castellon. Spanje, neem ik aan. Ik heb al wat threads gelezen die over oplichterij gingen. Daarin werden Italië en Spanje genoemd. Daarom heb ik ook het gebruikersprofiel van de verkoper nog een bekeken. Dat ziet er echter goed uit. Een feedback-score van 91%, geen enkele negatieve feedback.

Wat zouden jullie doen in mij positie ? Kan ik deze verkoper vertrouwen ?

Bij voorbaat bedankt,

Bluze

:( Daarom ben ik dus nogal tegen Ebay-achtige verkoopsites. Ben niet rijk genoeg om gokjes te wagen..

Thomann verkoopt de Yamaha Motif ES 8 op dit moment voor 2888 euro en iemand in Spanje zou gloednieuwe exemplaren bijna 2000 euro goedkoper kunnen leveren - met fabrieksgarantie? Maar helaas geen foto's?

De mens wil bedrogen worden ... :bekdicht:

Tja, je weet het natuurlijk nooit zeker... ken zo van die figuren ;) Ik zie er natuurlijk wel af van af.

Dat hele "pre-promotion"-verhaal klinkt ook nergens naar .. Hoeoz pre-promotion als de Motif ES-range al lang en breed bij elke muziekhandel te leveren is? En waarom zou Yamaha een merkwaardige promotiedeal willen sluiten met een paar Spanjaarden om hun eigen officiele verkoopprijzen te gaan onderbieden? Die prijs is alleen te begrijpen als het apparaat van een vrachtwagen zou zijn gevallen, of wanneer het een scam betreft.

Oja, je moet ook nooit ingaan op ebay-aanbiedingen die nog leverbaar zijn ondanks dat het artikel al aan iemand verkocht is, of het artikel uit de verkoop is teruggetrokken. Daar zit ook een luchtje aan.

Ebay probleem

Ebay probleem

Om het op te lossen kan je via ups een (als je daar een account hebt) een cash on delivery vragen. Je stort het geld bij UPS op de bankrekening, het object wordt vervoerd. Je controleert de zending of alles in orde is, en de betaling wordt gedaan aan de afzender anders ben je vrachtkosten kwijt en de zending wordt retour gestuurd. Indien ze dit niet willen doen is het bijna altijd fraude.

Let op !!! Een aanleverbewijs van ups is geen bewijs dat de goederen zijn verzonden, iedereen kan fictief een zending voormelden bij UPS. Bij elke vervoerder kan dit, waardoor het lijkt dat de goederen zijn opgehaald.

er zit dus een kras op maar hij zit nieuw in de doos en is er nooit uitgeweest? Hoe weet die knakker van die kras dan...

Re: (te) mooie deal ?

Origineel geplaatst door Bluze

Our company sells only new keyboards directly from the producer.
We have deals with the producer, and they enter us in pre-promotion plans,
and for that reason we can make pre-promotion launch.
Has all standard options from the factory.
The items we sell are brand new in factory sealed box.
They are covered by full warranty from the manufacturer.
........
Een feedback-score van 91%, geen enkele negatieve feedback.

Wat zouden jullie doen in mij positie ? Kan ik deze verkoper vertrouwen ?
Bluze

IMO is dit zeker een scam. Dit hele pre-promotion verhaal is al in eerdere threads hier voorbijgekomen.
Als het te mooi is om waar te zijn is het niet waar.

btw: 91% +feedback is niet echt goed te noemen.
kijk ook eens wat er eerder via dit account verkocht is: sigarenbandjes, dieetpillen ?

Ik heb in het verleden behoorlijk wat Kurzweil-spullen gekocht van iemand die officieel dealer was. Dat verliep allemaal geweldig. helemaal top. Hij was goedkoper dan ieder ander in Europa. Nou kwam ik op Ebay nog wel goedkopere opties tegen. Toen ik hem daarmee confronteerde zei hij terecht: "if it's too good to be true it's ususally fraudulent". Door regelmatig te zoeken en toenadering te zoeken ben ik daar inderdaad achter gekomen. Er bestaat niet zoiets als de 'once-in-a-lifetime'-aanbieding. Je kunt producten goedkoper vinden maar als het onrealistisch laag wordt dan klopt het niet.

Als deze man legitiem bezig zou zijn, dam had hij de Motif voor meer geld aangeboden, dichter bij de winkelprijs.

Wees in de regel voorzichtig met aanbieders uit Spanje en Italie. Ook Aziatische aanbieders zijn lang niet altijd zuiver van de graat. Ik weet dat ik wat aan het generaliseren ben, maar mijn ervaring is wel zo. En ga NOOIT in op aanbiedingen buiten Ebay of Second Chance Offers. Mocht je een Ebay aankoop doen, betaal altijd via Paypal of een bank cheque of iets dergelijks. Ga NOOIT akkoord met Western Union Money transfers.

Enfin, allemaal open deuren waarschijnlijk............

Steen in de doos, als je geluk hebt, als je pech hebt helemaal niets.
Tuurlijk is dit niet fris, laat je toch niets wijs maken.

of ze zeggen dat er problemen zijn met het transport , kar te zwaar beladen of zo

Attachments

• normal_animal%20%28ass%20too%20small%29.jpg
    normal_animal%20%28ass%20too%20small%29.jpg
    30,8 KB · Bekeken: 89
Back