Emu 0404 ineens 24-192 ?!

gijs

.
Heb een Emu 0404 kaartje. Onlangs zag ik dat ik kon updaten naar drivers met 192kHz-ondersteuning. Heb ik nu een 24-192 kaart? Ik als redelijke leek vroeg me eens af hoe ik dit nu moet zien.

* Is in principe elke geluidskaart met de juiste drivers te upgraden naar een hogere reso/samplerate?
* Of: is dit een simpele marketing-stunt: de 0404 is equipped genoeg om 192khz aan te kunnen, maar om hem verkooptechnisch later een extra boost te geven, geven ze die mogelijkheid pas later.

zou wel echt een creative-actie zijn dan....

het laatste!

die chip is hetzelfde als op de duurdere modellen, alleen de dacs zijn wat anders (zegt creative zelf in hun advertenties)

had je liever gehad dat ze de 0404 op de handrem hadden gehouden dan? :duivels:

typisch een olafmol reactie...:D:D
tuurlijk ben ik er wel blij mee, maar het blijft een rare actie. ik bedoel iemand anders maakt de afweging om een ander merk 24/96 kaart te kopen, hoort ie ineens dat dit eigenlijk een 24/192 kaart is. los van of je het gebruikt (ik ook niet), kan me voorstellen dat je je dan genaaid voelt. maar ik sta in dit geval gelukkig aan de goede kant :duivels:

maar anyways, als ze dan toch bezig zijn, laat ze er dan wat meer in/outputs op gaan zetten! :D

Back