Mindprint Envoice. 1 output. HOE monitor ik dan tijdens opnemen?

2FLY

Stamgast
Gangsters en knuffelaars,

yo ik heb 2 mic-pre's.

Joemeek VC3
Mindprint Envoice

Ik gebruik de VC3 voor m'n Joemeek mic. Hij heeft 2 outs. 1 -> soundcard 2 -> mixer (voor monitoring van mic op koptelefoons tijdens opnames).

De Mindprint Envoice heeft 1 output. Dus ik stuur die naar m'n soundcard om in Logic op te nemen. Maar HOE moet ik dan monitoren. Via de computer geeft 'ie latency. En hoe ik dan het volume van de mic-monitoring controleren? (soms wil een artiest z'n stem hard horen en soms juist zacht.. dan kloot je niet met de output of input van je pre maar met de volume van de mic in de headphone mix toch..)

Als dat dus niet kan met de Mindprint verkoop ik hem - ik heb dat ding 1 maand een beetje gebruikt.. staat er maar leuk te zijn.

De meest voor de hand liggende oplossing lijkt mij mic -> mix-pre -> mixer -> soundcard en dan de monitoring in de mixer regelen, via een aux bus o.i.d.

Als je een beetje goede geluidskaart hebt zal daar ook een direct monitoring op zitten, met 0 latency.

Om hier een gerichter antwoord te krijgen moet je denk ik toch vertellen welke mixer je hebt en welke geluidskaart...

Origineel geplaatst door etaoin
De meest voor de hand liggende oplossing lijkt mij mic -> mix-pre -> mixer -> soundcard en dan de monitoring in de mixer regelen, via een aux bus o.i.d.

Als je een beetje goede geluidskaart hebt zal daar ook een direct monitoring op zitten, met 0 latency.

Om hier een gerichter antwoord te krijgen moet je denk ik toch vertellen welke mixer je hebt en welke geluidskaart...

Soundcard: Audiowerk 8
Mixer: een vrij oude Yamaha MC1602. GEEN optie dus om de mixer aan 'the recording channel' toe te voegen.

Ik heb geprobeerd om met de monitoring van de soundcard te werken zo maar er is latency.

Gebruik een 667Mhz PC met Logic Audio Gold 4.1 (Officeel gekocht - wil geen crack installeren bijv. Platinum 5.5.1. omdat ik geen risico's wil lopen..)

Mixer: een vrij oude Yamaha MC1602. GEEN optie dus om de mixer aan 'the recording channel' toe te voegen.

Dat snap ik niet helemaal. Daar zit toch gewoon een pre-fader AUX bus op (AUX 1) die precies doet wat je wilt?

- mic -> mixer (bijvoorbeeld kanaal 1)
- en dan AUX1 naar de geluidskaart.
- en alleen bij kanaal 1 AUX1 open draaien

Wat je dan verder met de EQ en fader van dat kanaal doet heeft geen invloed op het signaal dat naar de geluidskaart gaat.

Tenzij jouw AUX1 intern naar post-fader gepatcht is natuurlijk, want dat kan geloof ik op die tafel.

Hij wil gewoon z'n recording channel zo kort en zuiver als mogelijk houden. Ik vind dat best begrijpelijk. Via een pre aux recorden zal idd niet veel verschil maken al loop je wel het risico dat er andere signalen als het signaal dat je wil recorden gaan lekken naar die aux bus.

Misschien een optie om je signaal te splitten dmv een DI box?

Origineel geplaatst door Flesje
Hij wil gewoon z'n recording channel zo kort en zuiver als mogelijk houden. Ik vind dat best begrijpelijk. Via een pre aux recorden zal idd niet veel verschil maken al loop je wel het risico dat er andere signalen als het signaal dat je wil recorden gaan lekken naar die aux bus.

Misschien een optie om je signaal te splitten dmv een DI box?

Idd meneer Flesje... kort = zuiverst ;o)

DI box.. als je hem split heeft dat invloed op de kwaliteit.

En uhm.. de Joemeek VC3 vs. de Mindprint Envoice? Ik heb ook al verkopen van de Envoice gedacht.

Back