Poging om stevig te rocken

Pim

Synthgod
Verboden te headbangen en/of stagediven!

Klik hier om mijn laatste opname te downloaden.

Gebruikte instrumenten:

Gibson Les Paul Special Junior
Ibanez Lawsuit Bass
Alesis Andromeda (lead sound)
Reason (voor de drums)
Hartmann Neuron (choir/pad)

Apparatuur:

Line 6 Pod XT gitaaramp modeller
TL Audio C1 compressor
Lexicon MPX1 (alleen op de vocals gebruikt)
Beyerdynamic MC-834 microfoon

Alle signalen zijn met een Pulsar kaart en Cubase opgenomen via de C1 compressor.

Afgemixt op Alesis Monitor One en Beyerdynamic DT990 Pro.

Origineel geplaatst door Pim
Ik zing. Het nummer is trouwens van Neil Young. Een ouwe hippie.

bekend van Crosby, Stills, Nash and Young. :)

Ik zal het origineel eens opsporen !

(je zingt niet slecht overigens.. moet je ook maar kunnen .. )

Tja, het is ook erg vet, hoeveel parameters stuurje nu er mee aan?

En niet alleen met een gitaar kan je dus tappen....

:halleluja

Origineel geplaatst door Alex Omega
Tja, het is ook erg vet, hoeveel parameters stuurje nu er mee aan?

Op de ribbon alleen pitch, geloof ik. Ik heb de ribbon express ongelijk naar de osc's pitch geprogrammeerd. Dan gaan ze bij het benden lekker vies langs elkaar heen trillen!

Op de pitchbend & aftertouch heb ik FM gepatched. Het filter wordt ook door de pitchbend aangestuurd.

Het modulatiewiel stuurt alleen het vibrato aan.

(Ik geef je even antwoord uit mijn hoofd, want ik heb op dit tijdstip (12.00 uur) geen zin om mijn studio op te starten)

Laatst gewijzigd:
Ik vind hem cool!

Je stem en manier van zingen doen me op 1 of andere manier denken aan The presidents of the USA :D

Die clip van je vind ik trouwens ook brilliant :D

maar, als je STEVIG wilt rocken, zal je echt meer moeten compressen...

Origineel geplaatst door hansbakker
maar, als je STEVIG wilt rocken, zal je echt meer moeten compressen...

Inderdaad. Dit is een ongemasterde versie.

Vet hoor, dat je dat allemaal zelf zo doet. :halleluja

Ik vind 'm echter qua geluid nog niet zo, eigenlijk. Die gitaar scheurt wel, maar erg in het midden; weinig laag. Je zou een eerder soort bulldozerdistortion verwachten; het geluid is nu vrij kaal. De bas staat ook watj zacht. Goede drums trouwens (leuk zeg, Reason :P ). Sowieso mis ik iets in het geluid - misschien strings of zo? Of dat je die in het tweede deel toevoegt? Die pad hoor ik alleen aan het begin en aan het einde en tijdens de solo op de achtergrond. Vette solo wel! En dat op een synth... :D Na 2:00 vind ik de synthsound wat minder. Er zitten dan ook vreemde gaten in de synthlijn. In het refrein is-ie dan weer wel vet. Het klinkt trouwens alsof er iets fout gaat op 1:53-1:54, kan dat kloppen?

Lekkere traditionele rock ... nog maar es een bewijs dat synths niet alleen in new age of trance hun mannetje kunnen staan. Als ie gemastered is (even wat meer laag dan EQ-en), dan denk ik wel dat dit een dijk van een nummer is. De gitaar is in ieder geval ook knap, mooi in stereo.

Drums zijn ook enorm realistisch ingespeeld :halleluja:

Ik mis eigenlijk die pad op de achtergrond ook wel een beetje, alhoewel dergelijke muziek niet onmiddellijk met pads gespeeld wordt.

En je kan nog zingen ook :okdan:

Nice /!\

:doei:

Origineel geplaatst door Arv
Je zingt een beetje als Weird Al Yankovic!

hahaha...

R

nu je het zegt, heeft ook wat weg van Gary Numan :D

ik vind 'm voor 90 % vet, de zang en drums zijn dope gemixed (zware snare veel galm, jij snapt 't...) maar de gitaren mogen wat meer laag en vooral die gitaar ja ehm hoe noem je die, die af en toe voorbijkomt is te scherp) de agressie haal je inderdaad wel uit 't mid maar dit is iets te veel...:okdan:

Heel cool dit! goed gedaan man :L De zang klinkt lekker breed met die galm, gitaren zijn lekker.
Idd iets meer bas mag maar hoeft van mij niet perse, misschien dat je uitspraak bij het woordje
''Gold" iets amerikaanser kan zingen. (meer gaaooold)

maar verder klinkt het goed

Back