[Uber-commerciele Vocaltrance] Ethereal - Run and Hide

Ethereal

Instant Fuck-up
Normaal maak ik gabber/hardcore etc, heb tijdens mijn stage maar eens geprobeerd of ik iets van vocalen-trance ofzo in elkaar kon zetten.. Krijg er normaal gesproken jeuk van als ik het hoor, maargoed.. Wel een uitdaging! Ben een beetje uitgegaan van Milk Inc achtige dingetjes... Krijg er wel positieve reacties op! Ben wel benieuwd naar nog meer feedback!

De vocalen die er in zitten zijn van mij en ik kan niet echt zingen.. Zijn meer guide-vocals voor een zangeres die er achteraf nooit gekomen is.. Misschien ooit nog eens! Tekst is ook niet hoogstaand.. Ach, luister maar eens!

De Original Mix:
http://student-kmt.hku.nl/~koen4/Patriottism/Run and Hide/Ethereal - Run and Hide (Original Mix).mp3

De Clubb-mix:
http://student-kmt.hku.nl/~koen4/Patriottism/Run and Hide/Ethereal - Run and Hide (Clubb Mix).mp3

:engel:

Als opzetje zeker niet onverdienstelijk.De piano is overdreven, zeker die aan het eind. Kan je beter vervangen door een synth geluid met delay erop en reverse truukjes etc.. De overgangen vind ik nog eem beetje hakkelig. De chorus is niet sterk genoeg, is meer een bridge naar een chorus toe. De pads missen nog om het mooi breed te maken.
De zang kan harder, zou ik stereo maken door twee keer op te nemen en van een heldere korte reverb voorzien.
Je stem klinkt trouwens een beetje als in "don't you want me baby"(ik weet niet of dat een compliment is.)
De tekst gaat het ene oor in en het andere oor weer uit :D.
De ritme arpeggio is erg goed. Op de beats is ook niet veel aan te merken.

Inderdaad.....de vocals hebben een hoog New Order/Human Leauge gehalte en dat mag je als compliment aannemen van mij.
De intro en het chorus vind ik wat zwakjes met die piano. Die is erg droog. Die zou je eens kunnen proberen te layeren met een sring en/of pad.
De bas en sequencer lijn vind ik wel weer erg lekker.
Qua opbouw springt die chorus er indaad weer erg "slecht uit".

Overall vind ik het een leuke track geworden. Heb er met plezier naar geluisterd.

Wow.. Thanx!
Welke mix hebben jullie geluisterd if i may ask? Original of Clubb mix?

:okdan:

das een oudje ondertussen :)
Geinig om weer es te horen...

Origineel geplaatst door Ethereal
Wow.. Thanx!
Welke mix hebben jullie geluisterd if i may ask? Original of Clubb mix?

:okdan:

Beide maar m'n commentaar sloeg op de originele mix.

Okdan.. Wel een leuk experiment trouwens, muziek proberen te maken waar je eigenlijk een beetje een hekel aan hebt.. (Hiermee doel ik op overgeproduceerde, foute top-40 happy-trance :))

Qua kwaliteit is het best goed. Als eerste zou ik toch eens wat nummers gaan beluisteren alleen qua opbouw. Om te beginnen pleur je de vocal er direct al in,zou dit toch niet direct doen,zou eerst de sound door laten lopen en daarna de vocal erin. Aangezien het net klinkt alsof je een gedeelte over skipt.De zang vind ik in het eerste stuk persoonlijk te lang naar de break,wat ik eigelijk een beetje slapjes vind. En daarna gaat de vocal er weer direct in,beetje te haastig(of brei er nog een rustig vocal gedeelte aanvast in het begin dan of gooi hem er later in.) De hele opzet is echt wel goed,je ziet alleen dat de hele structuur het nummer wat naar beneden haalt.

Mijn visie,als ik jouw was dan....... : )
0.30 ga een tijdje door ZONDER de vocal,klein drumbreakje en DAN gooi je de vocal er maar in(Is nu wat te snel en het klinkt niet in mijn ogen,even de sound door laten lopen(intro) en dan de vocal.Je kan de vocal er wel in laten maar zou het dan ondersteunen met een pluckleadje,hoe je het ook noemt.

0.56 kappen met de vocal! en gooi er een lead in die de melody desnoods speelt,whatever. De text die na 0.56 komt gebruik je voor het tweede gedeelte,aangezien we in het begin zitten van het nummer nogmaar voor de eerste break..

1.25 Had persoonlijk niet weer de piano gebruikt,kan wel maar pleur er dan een vette melody erachter,klinkt wat te dun. Want als de vocal komt klinkt het opeens wel weer vol. Ik had een andere vette break gekozen.

verder moet je het maar zien. Zou in ieder geval de vocal er later in gooien en de tweede break wat vetter maken. Gij ziet maar.Zou me wel wat meer verdiepen in structuur en afwisseling en mischien wat layers op plekken,ter ondersteuning .(Voor dit nummer dan.)

Thanx! Ik geef je helemaal gelijk :)

Ik heb dit nummer bewust kort gehouden (zegmaar een soort "radio edit") en heb meer van een opbouw in de Clubb Mix gelegd.. Die is wat langer, bouwt meer op naar een climax, etc..
Maar ik neem je advies zeker mee in een eventuele volgende track :okdan:

Back