Kleine studio

Hm ok. Ik heb zelf eerlijk gezegd nog nooit een gecrashede harde schijf ofzo meegemaakt maar ja.. *klopt af*
Als er weer wat geld is kan er altijd nog een tweede harde schijf komen. ;)

Origineel geplaatst door Gijs Pouwels
Hm ok. Ik heb zelf eerlijk gezegd nog nooit een gecrashede harde schijf ofzo meegemaakt maar ja.. *klopt af*
Als er weer wat geld is kan er altijd nog een tweede harde schijf komen. ;)

hay

ik heb er wel meegemaakt,schijven kunnen kapotgaan
maar je kan zeker later als er meer geld is die schijf erinzetten,of effe een oude kleine

ik hebzelf ook meerdere schijven ook in raid, allemaal gekoeld
en het is wel fijn om op te kunnen nemen en je geen zorgen hoeft te maken over je vrije schrijfruimte
dat is pas van de laatste jaren die grote schijven, voor die kleine prijzen

die dvd is gauw te klein(zelfs dual layer ,en naar mijn idee nog veel te langzaam
dvd is vaak 5x groter dan een cd maar de snelheid is niet veel hoger
ik vindt het te lang duren zo een dvd branden

backuppen is iets wat ieder op zijn manier doet , maar ik zou het zeker doen als ik uw was

dan gewoon die cubase installeren en knallen

greetz turtel

Nog even over die monitoren; de Behringer B-2031P, 2 stuks voor 159 euro, is dat wat? En wat voor versterker heb je nodig om dat een beetje goed aan te sturen? Ik zit namelijk eigenlijk al aan het budget.. :erm:

dat zijn opzich prima speakers om mee te beginnen,
je zou ook eens kunnen kijken naar phonic of esi.

het maakt niet zo heel veel uit wat voor versterker je gebruikt, maar het is toch wel aan te raden om voor een dedicated versterker te kiezen, bijvoorbeeld die van alesis of phonic, kijk maar op de feedback site :)

een andere optie: actieve speakers. daar zit de versterker al ingebouwd.

en wat dat budget betreft: het is een dure hobby, als je goede spullen wilt (lees: apparatuur die niet kraakt, bromt, of op een andere manier niet helemaal functioneert zoals het zou moeten)

Aan hoeveel geld moet ik ongeveer denken voor een versterker? Of ben ik beter uit met actieve speakers? Wat is eigenlijk het voor-/nadeel van actieve/passieve speakers?

eigenlijk maakt het vrij weinig uit of je actieve of passieve neemt.
ook qua prijs. passieve lijken goedkoper maar met een lose versterker erbij ben je toch ongeveer 200 euro verder...

IVM het budget koop ik denk ik eerst een fatsoenlijke koptelefoon, die was ik nog vergeten. Ik wil het liefst rond de 100 euro kwijt zijn aan dat ding, is dat mogelijk? Is er een bepaald model dat jullie me aanraden?

Origineel geplaatst door Gijs Pouwels
Aan hoeveel geld moet ik ongeveer denken voor een versterker? Of ben ik beter uit met actieve speakers? Wat is eigenlijk het voor-/nadeel van actieve/passieve speakers?

actief is wel goed op elkaar afgestemd toch, sowieso? en nemen weinig plek in. de tannoy reveals die ik nu heb vind ik wel uitschieters in die prijsklasse. 500 nieuw per paar.

setje phonic p8a voor 400 :)
echt super...
ik zou zelf eerder speakers kopen, puur vanwege het feit dat koptelefoons mij eerder hoofdpijn verzorgen.

Mja, maar voor het inzingen heb je eigenlijk tóch een koptelefoon nodig, nietwaar? En dan kan ik in ieder geval aan de slag, zei het met een koptelefoon ipv monitoren (die komen dan als het geld er weer is ;)).

Dan nog maar even iets anders, ik kan niet echt opmaken welke nou de beste van deze kaarten is:

- E-MU 0404
- Audiophile 2496
- Maya 44 MKII

Als ik me niet vergis alledrie 100 euro. Op het eerste gezicht lijken me de eerste twee vooral in aanmerking te komen..

Sorry, ik snap niet echt wat je bedoelt, een PSR6 is een keyboard? :confused:

Om nog even terug te komen op de mixer.. :)

Ik snap nog niet helemaal hoe ik dat nu moet doen. Ik heb even een 'schets' gemaakt hoe het waarschijnlijk de bedoeling is.

Klik

Ik zou het dus zo willen hebben: De instrumenten gaan via de input van de mixer en de tape (rec) out van de mixer naar de computer en komen daar op één kanaal binnen, waar ik met Cubase kan opnemen. Het geluid moet rechtstreeks doorgestuurd worden naar de output van de PC, naar een vrij kanaal (input) op de mixer. Dat kanaal moet dan natuurlijk niet weer naar de rec worden verzonden (want dan is er een lus) maar alléén naar de monitoren en/of koptelefoon. Ik weet alleen niet of dat met die mixer (Phonic MU1202 of, die zag ik net: Behringer Eurorack UB-1204 Pro) mogelijk is? Dus om eigenlijk, zeg kanalen 1 t/m 4 (met instrument(en) en microfoon) slechts naar de rec out te sturen en kanaal 5 (de pc output) slechts op de 'gewone' output en koptelefoon.. Klopt het dat dit bij de Behringer via de Tape in gaat? Zo ja, zit er ook zoiets op de Phonic?

Back