• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Korg DSS-1

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hooihuis

Acta est fabula
Sampling Synthesizer uit 1986, op de oscillators na geheel analoog en zo klinkt hij ook. Echt een prachtmachine en hij gaat dan ook alleen maar weg omdat ik er momenteel twee heb staan. Heb je de ruimte ervoor (hij is wel wat groot) dan is het absoluut een aanrader!

Voor info, klik hier

En voor acht stemmen bruut analoog geweld betaal je in dit geval maar.........E 240,-.

Even een klein tikje omhoog dan maar......

Ik denk dat de DSS-1 bij de meesten toch onbekend is en gezien wordt als een of andere sampler in keyboardvorm...dit beeld is echter niet juist! Deze Korg is een synthesizer pur sang en klinkt zo rauw en analoog als het maar kan. Vergeleken met de Alesis Ion (mijn favoriete VA) springt de DSS-1 er klankmatig een stuk bovenuit en dat wil wat zeggen....okee, een synth als de Ion is sneller te bedienen door de draaiknoppen en heeft meer mogelijkheden door bijvoorbeeld de uitgebreide modulatiematrix, maar uiteindelijk draait het allemaal om de sound.....toch? Voor mij wel in ieder geval :)

Nou vooruit, voor de echte synthliefhebber nu voor maar...........E 220,-!

En euhh....ik heb er uiteraard ook een (gekopieerde) manual bij.

En nog een tikje omhoog. Zeker komkommertijd of zo....

Nou, ik ga maar geen lovende woorden meer uitspreken over de DSS-1, want iedereen moet zijn eigen mening maar vormen. Ik hoop alleen niet dat als ik straks een track ga posten dat iedereen ineens vraagt waar ik die zware bassen uithaal, of die organische pads........of die filtersweep waar het tapijt van gaat krullen :duivels:

...en inmiddels is de DSS-1 gereserveerd voor een spannende ruildeal met een forumlid....8D

De DSS-1 is geruild voor een Neptune, dus deze mag ook weer dicht!

:slotje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back