Old Skool Acid House - Confused

er ontbreekt iets volgens mij..

de diepte van die oude tracks...

ofwel lag et aan de mp3

Wat bedoel je met diepte?

Bedoel je dan diepte, qua diep gaan, uit je plaat gaan of diepte van opname?

Die ouwe shit werd natuurlijk op tape opgenomen.

Kwaliteit van MP3 zal het niet aan liggen, die is 192K.

:mexico:

Ik heb hem helemaal afgeluisterd. En dat gebeurt mij niet veel. Hij heeft voor mij wel het oude gevoel. Dus toppie:halleluja Wat mij betreft.

even nadere toelichting:
hij klinkt wel ok maar ik vond dat bepaalde sounds aan 'warmte' ontbreken terwijl je het bij zulke sounds net het tegendeel verwacht (may be my speakers?)

Origineel geplaatst door rvooh
even nadere toelichting:
hij klinkt wel ok maar ik vond dat bepaalde sounds aan 'warmte' ontbreken terwijl je het bij zulke sounds net het tegendeel verwacht (may be my speakers?)

Ik heb het nu op koptelefoontje gehoord en op monitors, maar ik vind het totaal niet 'plat' ofzo. Ik hoor dezelfde diepte als in ouwe acid/detroit techno.

Ik snap niet dat er niet meer liefhebbers reageren... Dit is gewoon lekker en goed gemaakt. punt.

R

Thanx Arv, leuk om te horen dat mijn muziek gewaardeerd wordt. En alle anderen natuurlijk ook bedankt.
Tsja, wat betreft de diepte of het ontbreken ervan, dat is dan een mix probleem en ik zou niet weten hoe ik het 1 2 3 kan oplossen. Ik mix nu op hifi speakers en een koptelefoon en ik hoop dat het binnenkort beter wordt als ik een stel monitors gekocht heb.

Re: Old Skool Acid House - Confused

Origineel geplaatst door DJ Bies
Ik heb weer eens een trackie afgemaakt. De basis van dit nummer lag in E.
Mijn doel was om een gefreakt psycho nummer te maken, wat vinden jullie ervan?

http://home.wanadoo.nl/d.biesmans/DJ Bies - Confused.mp3

Yo!

Welke E bedoel je? Die van de toonladder...offuh....???8o)

Qus psychoheid... ik ren nu door de woonkamer (al typend) met een kettingzaag m`n cactussen te snoeien:mexico:

Lekker nummer! Heeft voor een deel echt wel die oude vibe! Sommige geluiden zou ik zelf anders doen, maar passen zeker bij de sfeer van de song. Misschien om het "doffe"effect te krijgen een vinyl-effect over de mastermix gooien?

Geslaagd!:geslaagd: :okdan:

Re: Re: Old Skool Acid House - Confused

Re: Re: Old Skool Acid House - Confused

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Welke E bedoel je? Die van de toonladder...offuh....???8o)

Qus psychoheid... ik ren nu door de woonkamer (al typend) met een kettingzaag m`n cactussen te snoeien:mexico:

Lekker nummer! Heeft voor een deel echt wel die oude vibe! Sommige geluiden zou ik zelf anders doen, maar passen zeker bij de sfeer van de song. Misschien om het "doffe"effect te krijgen een vinyl-effect over de mastermix gooien?

Geslaagd!:geslaagd: :okdan:

Thanx!

Bedoel je je Peyote/San Pedro cactussen? *D
Da's weer wat anders als E.....

Vinyl effect, heb ik helaas niet, maar klinkt als een goede optie. Waar haal ik dat vandaan?

Nou ik vind het een lekkere track en het grooved zeker lekker vooral die hihat's ....

Yooo Dj Bies

Yooo Dj Bies

Vette track man! =)

Ik vind vooral dat panfluit met filter achtig geluid gaaf.
Veder veel space geluidjes erdoor (nu nog met e).
Ik ben erg benieuwd naar de volgende...

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:

bassline: 101
drums: meeste is 606, kick uit 909, clap uit 707 en wat 727 percussie + wat gesampelde drumloops (van los van van, een cubaanse band :-)))
irritant lijntje: 303
ajuno-1, yamaha dx21 voor de vage synthgeluiden (volgens mij mars to infinity?)
vage stemsample akai s950

wat betreft gebruikte effecten, dat ben ik ff vergeten (was destijds een beetje uit m'n plaat), het meeste standaard cubase plugins en wat delays uit de alesis microverb4

Back