Stilste plek op aarde: Amerikaans geluidslab!!!

Sony

Ingeburgerd
Het guinness wereldrecord boek heeft een studio in geluidslabo in Minneapolis uitgeroepen to STILSTE PLEK OP AARDE.
amerikaanse ingenieurs registreerden en een gloednieuwe echovrije kamer een geluid van MIN 9,4db. Iedereen denkt dat geluidsmetingen bij nul db begint, maar dat is dus niet zo. Nul db is de gehoorsdrempel van een normaal horend persoon. Je kan wel degelijk lager gaan. Al kan je dat alleen meten met uitzondrlijk gevoelige apparatuur, zegt professor Gerrit Vermeir van de leuvense universiteit.

Zoals bij vele studio's zijn het 2 kamer in één. De buitenkamer 6 op 6 bij 4.5meter groot heeft 30cm dikke betonnen muren. Daarin zit een kleinere kamer van 2.5 op 3 bij 3.5 meter, die bekleed is met uitspringende glasvezelplaten doe elk geluid meteen opslorpen.
Wie enkele min in de kamer staat hoort letterlijk zijn eigen bloed suisen in het oor omdat de hersenen uit eigen beweging op zoek gaan naar geluid.

Eigenlijk zou ik hier ook wel eens in willen staan en dat eens meemaken. Of het eigenlijk goed is voor opnames in te maken ........

Greetz S.:maffia:

Jeez'...

Zou je dat ook kunnen samplen?? 8o)

Maar weet je ook waar de koudste plek op aarde is?
Sterker nog, de koudste plek waar dan ook, zelfs in het hele heelal...

En daar is het nog veel stiller dan in die studio, want geluid is er onmogelijk :D

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Maar weet je ook waar de koudste plek op aarde is?
Sterker nog, de koudste plek waar dan ook, zelfs in het hele heelal...

En daar is het nog veel stiller dan in die studio, want geluid is er onmogelijk :D

Wout

jups de koudste plek in het heelal die is gevonden is nog kouder als de afterglow van de big bang ;) en zit 1 graad boven het absolute nulpunt :)

"Ze" hebben mij eens verteld dat er kamers bestaan waarvan de wanden alle geluiden absorberen. Je mag zo hard roepen als je wil in die kamer, je hoort jezelf niet. Is dit werkelijk waar?

Origineel geplaatst door nen belg
"Ze" hebben mij eens verteld dat er kamers bestaan waarvan de wanden alle geluiden absorberen. Je mag zo hard roepen als je wil in die kamer, je hoort jezelf niet. Is dit werkelijk waar?

ja zal jezelf altijd kunnen horen roepen, tenzij er geen medium is waar trillingen in kunnen bestaan , maar dat is geen prettige leefomgeving :)

De botten van je schedel zullen het geluid ook geleiden. Dus je zult altijd wat van jezelf horen, ook in zo'n kamer.

waar geen geluid kan zijn, is het vacuüm. Kijk, in die echovrije kamer is het heel stil maar daar is geluid wel mogelijk. In een vacuüm is geluid niet mogelijk en je wilt niet proberen om daar in te zijn, dan implodeer je namelijk en dat is vast niet prettig 8)

in nederland rijden zoveel auto s opmekaar dat er nergens een plek is zonder geluid
lijkt me trouwens best wel eng , helemaal geen geluid ,dan hoor je alleen je hart kloppen
en je bloed stromen, zels je haren hoor je dan groeien , dat krijg je ook niet stil op een normale manier

ik denk dat mijn vacuemstudio neg even moet wachten:)

Origineel geplaatst door Slipperman
jups de koudste plek in het heelal die is gevonden is nog kouder als de afterglow van de big bang ;) en zit 1 graad boven het absolute nulpunt :)

Jep, maar de koudste plek is (of was, misschien) in Leiden, in het Kamerling Omnes Lab... Vloeibaar Helium!!!

Wout

Origineel geplaatst door turtel
lijkt me trouwens best wel eng , helemaal geen geluid ,dan hoor je alleen je hart kloppen
Voor John Cage de reden om 4'33 te schrijven.

Back