Roland VP9000 dumpprijzen??

pb0303

Nieuwkomer
HMz, op feedback.nl zie je het volgende:

"Sampler met realtime timestretchen en pitch shiften on the fly! Past in elke professionele studio! En dat voor een wel hele speciale prijs!
Van: 3.628,00 Voor: 599,00"

over een roland VP-9000
Dat lijkt al helemaal belachelijk.

En dan ga ik even zoeken op E-bay, en vind ik dezelfde VP-9000 voor een goede 300 dollar.
W

-vervolg-

-vervolg-

-vervolg- kutknoppen...

HMz, op feedback.nl zie je het volgende:

"Sampler met realtime timestretchen en pitch shiften on the fly! Past in elke professionele studio! En dat voor een wel hele speciale prijs!
Van: 3.628,00 Voor: 599,00"

over een roland VP-9000
Dat lijkt al helemaal belachelijk.

En dan ga ik even zoeken op E-bay, en vind ik dezelfde VP-9000 voor een goede 300 dollar.
Wat is er in hemelsnaam aan de hand?
Weet iemand de nieuwprijs hiervan? En wrom wordt-ie ahw gratis weggeven?
De moeite om te kopen ofzo? .-p
anyway, thx

Peter

inderdaad zeg, wat heb ik medelijden met degene die hem vorig jaar nieuw voor dat bedrag heeft gekocht:erm:

Thomann en Music Store Koeln hebben 'm al niet eens meer in de catalogus staan, dus ik vermoed dat de laatste exemplaren nu inderdaad gedumpt worden. Dat doet Feedback wel vaker, alhoewel er hier niet bij staat dat het "winkeldochters" zijn.

Waar zie jij hem voor 300 dollar staan? Was dat een eindbedrag?

Ik heb wel ooit een moog modular op ebay zien staan voor 1 euro, maar dat was niet het eindbedrag. :)

Ik hoor heel wisselvallige meningen over de VP9000. Daaruit kan ik opmaken dat het een bijzondere bak is. In den beginnen was ie echt zo duur omdat er een nieuwe technologie geintroduceerd werd in hardware samplers. Of ie nu nog 600 euro waard is weet ik niet.

Ik zou zeggen ga hem proberen. :)

Ik kan die van $300 ook niet vinden eerlijk gezegd, maar er is er eind maart eentje van 379 euro in Frankrijk NIET verkocht. Dus mocht je er eentje willen dan zou ik die aanbieder nog even een mailtje sturen...

De VP9000 is in 2000 op de markt gekomen, dus dit zijn de laatste restanten die verkocht worden. Persoonlijk vind ik het een kei goeie sampler voor beats, basslines and vocals. De real time pitch-shifting and time-stretching maken deze "Variphrase" sampler zo bijzonder. Een doorontwikkeling van de "Variphrase" processor zit o.a. ook in de Roland V-synth.

http://www.soundonsound.com/sos/jun00/articles/rolandvp9000.htm

en in die V-synth zit hem nu denk ik juist de kneep. Met de V-synth heb je volgens mij alles van de VP-9000, of in ieder geval alles wat hem uniek maakt, maar dan met nog heel veel meer (het hele synth-gedeelte). En aangezien de V er voor iets van 2.500 geloof ik uit gaat, moet de VP daar onder zitten. Maar het is wel weer typisch feedback die zo laag gaat zitten dat ze heel de markt kapot maken. (aldus een gefrustreerde gijs die niet meer dan 250 voor zijn k-station kan vangen :D)

ik heb nog goede sims voor deze bak
een sf lid had ze besteld maar reageert al een meer dan een jaar niet meer

dus ...

Ik weet dat deze VP9000 in 2000, 2001 nog echt iets van 5 duizend gulden in de winkel kostte, dit kwam inderdaad omdat deze sampler (één van) de eerste samplers was met realtime formant timestretch mogelijkheden. Toen was er naar mijn weten nog echt geen concurrentie van andere (soft)samplers. Maar een nieuwe voor 600 euro of een 2e handse voor nog minder is op zich best aantrekkelijk toch?
Ik heb nu zelf een softsampler met realtime formant timestretch, dus heb ik 'm niet meer nodig :P

Andere winkels hadden ze een of twee jaar eerder al voor dat geld gedumpt. Zo bijzonder is het dus niet. Wellicht konden ze nog voor weinig een paar inkopen. Het gegil over een mega-aanbieding is alleen typisch iets voor winkels.

Er zijn zelfs supermarkten die schreeuwen dat je drie rollen snoep voor een aktieprijs kan krijgen terwijl je ze beter los kunt kopen omdat het je 10 cent zou besparen. Lang leve de marketing :halleluja

tuurlijk, net zoals feedback stellig over mijn emu 0404 blijft roepen dat ie van 149 nu voor 99 euro is bij hen, terwijl ik hem toch echt op de introductiedag voor 99 bij ze gekocht heb en ook nergens duurder heb gezien! :D

die vp-9000 heeft maar heel weinig stemmen toch ?

zijn er ook nog andere samplers die dit kunnen ?

Zoals eerder gezegd beschikt de V-synth over Variphrase.
Verder is de Varios van Roland een Variphrase processor. Met dit apparaat kun je echter niet samplen, maar importeer je via USB of compact flash (PC-card) samples om die vervolgens met de V-producer software te bewerken.

Volgens mij waren er ook nog een aantal keyboards die konden Variphrasen (VA serie als ik het goed heb).

groet

Tom

Back