Hey

TouchTone

oe! knopjes
ben .. nieuw .. en .. ach laat maar

Welkom Tron....

Meestal vertellen we iets over jezelf....

Waa rje vandaan komt.... wat je zoal doet in de muziek.... wat je aan leuke spele dingetjes heb.... etc etc....

:biertje:

CP

hooo, hey hooo, bij omo doen ze 't zo !

Vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv v v v v v v v v vettuh SHIT!

ok ik zal wat meer over mezelf vertellen...
de rede dat ik hier ben is omdat ik dit toevallig tegen kwam toen ik opzoek was naar wat informatie over de yamaha NS10 monitor, verder de shit die ik maak is alternatieve dans muziek, surialisties geluids behang en alles waar ik perongeluk op stuit zoals d&b, hip hop, modern raga en nog veel meer,. Ik ben begonnen met het spelen met muziek toen ik 10 jaar was en dat heeft me nooit los gelaten, mijn grote doel was crossover muziek temaken op een dus danige manier als nog niet gedaan was, echter heb ik dat laten vallen omdat mijn succes meer richting dans bare muziek gaat. en dat ben ik in een note dop of zo, ik hoop dat jullie hier genoeg aan hebben. zo niet vraag het maar ik heb geen geheimen.

leuke pc's ... je gebruikt dus softsynths of toch gear? welke?

Nee gear heb ik nog niet maar dat komt in de loop van de jaren wel op dit moment kom ik erg ver met de software die ik heb. ik ga eerst opzoek naar monitoren, pc rack mount 19" voor beide pc's en een amp daar na ga ik voor the wat zwaardere gear =0)

WELKE software? ;)

hmmmm.... Ik gebruik over het algemeen alle gratis software die ik kan vinden in combinatie met cubase, fruityloops, wavelab etc. verder ben ik nu sonar, cubase sx, reason en fruityloops 3.5 aan het testen.

Hey Tron.

Als je op zoek bent naar monitoren kun je die NS 10's beter laten staan, dat zijn kutdingen.

De reden dat die dingen in zoveel studio's binnengekomen zijn is de volgende:
De studiotechneuten realiseerden zich destijds dat er in de gemiddelde huiskamer een zooitje puin staat te spelen. Techneuten zijn altijd errug geinteresseerd hoe hun producties nu in de gemiddelde huiskamer zullen klinken, i.p.v. op de studiosystemen van dikke dollars.
Men is dus op zoek gegaan naar een echt slechte luidsprekerbox die model kon staan voor de gemiddelde kloterige huiskamerbox in die tijd. Dat werd dus de Yamaha NS10, die was toen als consumentenluidspreker op de markt. Inderdaad bleek die slecht genoeg, zodat de techneuten tevreden waren.

Yamaha ook niet achterlijk en schijnt zelfs een tijdje bezig te zijn geweest om die dingen aan topstudio's gratis weg te geven. Gevolg, iedereen die weleens een plaatje van een studio heeft gezien herkent die zwarte doosjes met een witte woofer. Op dus naar de winkel en "doe mij ook maar zo'n paar". Groot commercieel succes dus, maar niet om aan te horen.

Dat veel techneuten nog steeds zweren bij NS10's komt omdat ze er mee vergroeid zijn geraakt. Het is belangrijk om de spullen waarmee je werkt goed te kennen. Die teringherrie uit de NS10's kennen ze onderhand wel :)

Jij moet blijkbaar nog beginnen met het "leren kennen" van de een of andere monitor. Mijn advies: Probeer gelijk aan een goede monitor te wennen en laat die NS10's lekker staan !

Paul.

thx paul

bedankt voor de geschiedenis les =0), welke monitor kan jij mij aanraden dan??? en die NS10 is dan mischien wel leuk voor boekenkast vulling (niet aangesloten dus) nogmaals bedankt

Back