MiniMonsta+Evolution UC-33

dextah

Ouwe rot
Ik probeer de MiniMonsta met de UC-33 van evolution te controllen .
Zou heel simpel moeten gaan .
Je selecteerd de auto-bind funktie..klikt op bv de cutoff .. draait aan een knop op je controller en klaar .
Met de Oxygen8 werkt het prima .
Met de UC-33 lukt het niet .
Ook niet bij andere vsti`s trouwens .
Ableton werkt met een soortgelijke auto-bind funktie en daar werkt de UC-33 perfect .
Ik heb de manual van de UC-33 niet meer .
Heb de UC ook alleen voor live gebruik met Ableton gekocht en me nooit in het apparaat verdiept en de manual weggegooid .. :erm:
Heeft iemand de UC en gebruikt hem met Vsti`s en weet welk knopje ik moet indrukken :) ofzo ?
Ik werk met Cubase SX2 MAC OSX ..

Dus:
Wat je moet doen is een program vrij maken op de uc33. De MIDI Implementation Chart zoeken vd Minimonsta en knoppen programmeren in de uc die overeenstemmen met cc vd minimonsta.

bv, je wil een knop voor de parameter: "volume" :
-je selecteert een knop op de uc, je wijst er cc nr 7 aan toe en hopsa, de volume op de minimonsta wordt gecontroleerd ( di als cc 7 aan volume wordt toe gekend op de minimonsta en de juiste midi connecties zijn gemaakt )

en zo ga je verder voor elke parameter. Zo doe je dit overigens met elke synth/ siftsynth. Je zorgt geoon dat je de MIDI Implementation Chart vindt voor je synth en maakt een setup op de uc (zie handleiding, is een makkie)

Back