Quiklok QLX-22 of QL-642

Zji

Stamgast
Hallo,

Ik ga binnekort een goed stevige stand nodig hebben en ik wil eigenlijk iets met twee stands, de tweede voor eventuele uitbereiding later. :)
Ik heb (lees: krijg vrijdag binnen) een Roland RD-300SX. Die is niet zo erg zwaar, maar mocht er nog ooit iets bovenop komen moet 'ie toch wel stevig zijn.
Ik kwam eerst de QL-642 van Quiklok tegen, maar volgens mij is dat de oude naam van de QLX-22 (ik zie namelijk weinig tot geen verschil)...
Nu is het probleem dat ik ze in geen enkele Nederlandse winkel kan vinden (althans niet via Google). Worden deze dingen gewoon niet in Nederland geleverd ofzo? Of weet iemand misschien waar ik 'm toch kan krijgen.
Als dat niet het geval is zal ik (als die het wordt) de stand wel vanuit het buitenland bestellen. Goedkope online-zaken zijn welkom. ;)

Wellicht kan iemand me helpen. Alvast bedankt!

Gijs

ps. Alternatieven zijn natuurlijk ook welkom.

Hm, oke..
En weet je misschien wat het verschil is tussen die twee?

De bouw is anders.
De QL-642 heeft 30x30 mm stalen buizen en de QLX-22 heeft 30x15 mm.
De 642 is steviger: max 117 kg (waarvan 33 kg bovenop) op een 642
max 90 kg op een 22. Ik kan zo snel niet vinden hoeveel er maximaal bovenop kan op een 22.

Oh, en verkijk je niet op die gewichten. Je keyboard weegt misschien niet zoveel, maar als je een beetje harde aanslag hebt of een aftertouch die je hard moet indrukken komen er snel kilootjes bij. En ik heb zelf nogal de neiging om dingen bovenop de keyboards te stapelen :D

Quiklok QLX-22 gewichtscapaciteit boven

Quiklok QLX-22 gewichtscapaciteit boven

33.7 kg kan er bovenop de QLX-22, onderop 90 kilo inderdaad.

Back