Prophet 5 op Ebay.nl

Hanz

Anonieme Analogist
Prophet 5 synthesizer, rev 3.2 with extra memory and MIDI

Startbod: EUR 1.375,00
Resterende tijd: 4 dagen 22 uur

ec_1_b.JPG

-> http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7314518382

ik heb altijd begrepen dat de prophet 5 een hoogst onbetrouwbare synthesizer zou zijn
dus dan lijkt het mij erg veel geld

Dat valt vreselijk mee, als je je er een beetje in verdiept.

Het is natuurlijk een 'vintage' bak, en betrouwbaarheid is daarvan anders dan bijv. van een Korgje Triton of een gemiddelde softsynth... ;)

Aan de andere kant is dit een rev. 3.2 Prophet 5, en die zijn een stuk betrouwbaarder dan eerdere revisies (al schijnt-ie dan wel minder mooi te klinken, maar dat is relatief...)
En vergeleken bij zoiets als een Yamaha CS-80 is deze heilig qua betrouwbaarheid... neem dàt maar van me aan! :D

En oh ja... voor een Prophet V is dit best een redelijke prijs (kan nog hoger worden, natuurlijk...) volgens mij.
Vergeet niet dat voor vintage-liefhebbers 'betrouwbaarheid' niet de éérste factor van belang is!

Mooie klank en mooi onbetrouwbaar. Het meest erge is dat sommige cruciale wisselstukken niet meer verkrijgbaar zijn, oftewel tegen woekerprijzen.

Je moet in het geval van de Prophet wat betrouwbaarheid betreft een beetje geluk hebben.
Maar dat geldt dus in principe voor elk vintage toestel, of toch voor de meesten. Zo weinig mogelijk verplaatsen is meestal de boodschap.
Anderzijds was dat de reden waarom ik jaren geleden heel mijn museum van de hand heb gedaan.
En ik kreeg flink veel geld van die handel, én ik was meteen van al mijn miserie verlost ! :D
En ik blijf er bij dat geen hond in je eindproduct hoort of je nu een virtuele of een echte hebt gebruikt. Wie ligt daar wakker van. Het liedje telt, niet de instrumenten. Daar wordt je niet op afgerekend.
Maar het is wel mooi om hebben natuurlijk. En in die zin kan ik de bewaarders en bewonderaars van antiek wel begrijpen.
Zij zorgen er immers voor dat we straks nog weten hoe het allemaal begon.

Origineel geplaatst door Fat Jupiter
Mooie klank en mooi onbetrouwbaar. Het meest erge is dat sommige cruciale wisselstukken niet meer verkrijgbaar zijn, oftewel tegen woekerprijzen.

ach onbetrouwbaar ik heb een memorymoog+ die heb ik in de 3maanden dat ik hem heb nog maar drie keer ge autotuned...........nooit geen last van van onbetrouwbaarheid......en dat met een memorymoog

dus andere woorden je moet gewoon een goed exemplaar treffen die goed is onderhouden en weinig on the road zijn gebruikt.................en dan zijn ze betrouwbaar als je ze alleen in de studio gebruikt:) leuk he vintage

Origineel geplaatst door Catscan
ach onbetrouwbaar ik heb een memorymoog+ die heb ik in de 3maanden dat ik hem heb nog maar drie keer ge autotuned...........nooit geen last van van onbetrouwbaarheid......en dat met een memorymoog

dus andere woorden je moet gewoon een goed exemplaar treffen die goed is onderhouden en weinig on the road zijn gebruikt.................en dan zijn ze betrouwbaar als je ze alleen in de studio gebruikt:) leuk he vintage

Ja, maar jij hebt toch een memory moog van die opknap zaak in engeland? Die mag het ook wel goed doen voor dat geld zeg.

Laatst gewijzigd:
Back