Beats/drums?

Zji

Stamgast
Hey,

Wat gebruiken jullie om beats (in het geval van elektronische muziek) of drums mee te maken? Bepaalde plug-ins? Hardware drumcomputer? Ik kan me namelijk opzich wel wat voorstellen bij met het keyboard inspelen (vooral in het geval van drums dan), maar met wat voor software doe je dat dan het best? En kun je (zowel bij beats als drums) daar bijvoorbeeld wav/mp3 bestanden inladen voor bepaalde geluiden van de bass/snare/hi-hat/etc.? De enige software drummachine die ik eigenlijk nog ken is de Groove Agent van Steinberg, maar volgens mij is dat meer een 'voorgekauwde drumloops'-machine? Of heb ik het verkeerd?

Alvast bedankt,

Gijs

Nee :D
Sorry, net niet gevonden..
Bedankt alvast.

Maar ik kan daar niet echt duidelijk vinden wát men dan met die software doet. Ik hoor mensen bijvoorbeeld 'Live' zeggen, maar dat is toch een heel pakket zoals Cubase?

Trouwens, het gaat me ook om drumpartijen. Die drum VST die standaard in Cubase zit is namelijk nogal slap vind ik.. (Of ik weet gewoon niet hoe 'm goed te gebruiken :))

Is me niet helemaal duidelijk waar het je nu om gaat. Gaat het je nu om de interface (waarmee breng ik midi-info in mijn sequencer) of om de klank van de drumgeluiden. Ik heb het idee dat je die twee dingen door elkaar haalt.

Hehe, oké. Wat ik dus wil is het (bijvoorbeeld met mijn keyboard) inspelen van drumpartijen (gewoon simpel, als het écht goed moet klinken neem ik het echt op). Daarnaast vraag ik me af wat dat Groove Agent van Steinberg nu inhoudt; zijn dat standaard loops?

Groove Agent ken ik niet echt, maar ik heb het idee dat dat een soort veredelde ritmebox is.

Inspelen van drumpartijen lukt wel via je keyboard, vooral als het niet al te ingewikkeld hoeft te zijn. Dynamiek en snelle dingen als roffels en flams zijn lastiger. Maar daarvoor kun je dan weer met potlood en muis aan de slag in je sequencer.

Drumsampler = Zelf MIDI inspelen en de verschillende drums toekennen.
Drumcomputer = Standaard loops die je enigszins kunt veranderen.

Klopt dat? :)

Gijs... nee...

Sampler werkt mat samples

drumcomputer genereerd zelf geluid en maakt soms gebruik van ingebakken samples.

Die drumdoos en sampler kan je door je sequencer geluid laten maken...

sample wordt afgespeeld of de osc van de compu krijgen een stuurstroompje.

Die sampler kan je natuurlijk ook wavs van koeien scheten laten afspelen op elke 16e tel i.p.v. hi-hats....

Alle 2 stuurje aan met een sequencer dus (via midi) tenzij zo'n drumdoor of sampler zelf ook een sequencer heeft...

ik gebruik zelf naast de 606 ook kontakt van native instruments. zitten galmpjes/fx in en die stuur ik dan gewoon aan met m'n rm1x. daar heb ik dan verschillende patterns in staan. als ik eenmaal een idee klaar heb staan ga ik die drumpartij 'live' met de andere geluiden arrangeren door van patterns te wisselen, gebruik te maken van de hele fijne gate knop op de rmx en door met wat fillins en mute/unmute te grappen. dan ook nog een fijne compressor achter kontakt plakken und dann gibt's disco

Back