Roland PMA-5 ?????????????

dr.meccano

in full effect
Ik kwam dit tegen op Marktplaats.nl en had het nog nooit gezien..

Prijs: € 150,00
Beschrijving: Aangeboden Roland PMA-5. Het pennetje ontbreekt, maar je kunt gewoon een (niet uitgeklikte) ballpoint of een potlood gebruiken. Of je vingers. 't Is een touchscreen. Overal melodietjes bedenken - in de file, de trein, de bus, op vervelende verjaardagen of in de kroeg.
Muzikaal "schetsboekje" (GM/GS klankbron en sequencer) in zakformaat.
• Aanraakscherm voor een intuïtieve bediening.
• 306 instrumentklanken en 16 Drum Sets.
• 28-stemmig.
• Ingebouwde Reverb en Chorus effecten.
• Achtsporen sequencer (vier melodiesporen en vier begeleidingssporen).
• MIDI-aansluitingen, computeraansluiting.
• Werkt zowel op batterijen als op netstroom.

Attachments

• 9957.jpg
    9957.jpg
    15,5 KB · Bekeken: 85
Leuk ding, ik heb er ook een. Standaard GM geluiden, dus daar moet je het niet direct van hebben, wel bruikbaar hoor ! 808-imitaties, fretloze bassen, over-the-top gierende gitaren: het zit er allemaal in. Geinig voor in de trein idd, je krijgt wel een stijve nek van het onder een hoek naar beneden turen, maar daar zal de gameboy generatie geen last van hebben, die heeft daarvoor extra spieren ontwikkeld. Het scherm is niet verlicht dus niet zo handig in het duister. En hij vreet batterijen (6 penlights) dus een setje 2100mAh's en lader is wel zo prettig. Thuis gewoon aan de adapter. Net zo groot als een thriller van 600 pagina's, goedkope druk, als je begrijpt wat ik bedoel. Wel handiger in vervoer dan laptop en ze zullen 'm niet zo snel jatten.
Yamaha heeft ook een serie van dit soort dingen en in reviews/forums is er altijd zo'n Yamaha vs Roland battle, ze hebben allebei hun voors en na's. Ik heb er twee jaar geleden ook 150 euro voor betaald, met adapter, pen (voorzichtig met het scherm, als je metaal gebruikt kras je er een laag vanaf, niet doen: plastic gebruiken !) en handleiding, bij Rockpalace in Den Haag. 150 euro tegenwoordig is wat prijzig, je ziet ze wel vaker voor deze vraagprijs voorbij komen.

Back