Future Music

floorfiller

Ingeburgerd
Lekker trackje, er gebeurt inderdaad niet zoveel maar das wel oke eigenlijk. Als ik mijn eigen tracks verpest is het meestal omdat ik wilafwisselen. Ben jij vroeger niet eens op een future music cd gekomen ofzo?

Goh, dat heb je goed onthouden :)
Ik ben in november 2000 op die FM CD verschenen met de track 'Does she exist'?
Ik zal de track wel n keertje posten op t synthforum.

proficiat!

ik zou binnenkort ook eens wat willen opsturen naar Mr. Jones:)

et is een echte floorkiller8o

Had jij 'does she exist' met de electribes en en n5 gemaakt of vergis ik me? Basic system was ook in de future music met een 'sojuz, death of komorov' en met nog een andere track geloof ik. Volgens mij was er laatst nog een threadje gestart door iemand die een track postte die ooit in de FM verscheen. Soms onthou je die namen. Inmiddels wel al die interfaces en FM's doorverkocht via de marktplaats aangezien ik thans internetsgewijs aan mijn geargerelateerde informatie kan komen.

hééé ik herinner me dat ook nog

ik stond er ooit op met een nummer die ik met MUSIC op de playstation gemaakt had

Origineel geplaatst door rvooh
hééé ik herinner me dat ook nog

ik stond er ooit op met een nummer die ik met MUSIC op de playstation gemaakt had

Onder de naam DJ chillswitch ofzo iets?

@ Floorfiller Ik overwoog destijds de aanschaf van electribes dus was ik extra gefocussed op inzendingen waarbij deze gebruikt werden. Ik had absoluut geen hardware dus waar moet je dan beginnen? Uiteindelijk niet gekocht omdat ze geen individuele outputs hebben.
@ rvooh Dat verhaal van die playstation komt me ook wel bekend voor maar het nummer staat me niet meer bij. Zou je die ook een kunnen posten?
Ik weet nog dat ik 5-6 jaar geleden een grenzeloze fascinatie had voor alles wat met electronische muziek te maken heeft. Ook het maken van tracks was toen nog onontgonnen terrein betreden. Als ik mijn eigen tracks van toen beluister doe ik dat in een roze wolk van nostalgie maar ook met gekromde tenen. Volgens mij heb ik mijn favoroiete tracks van de FM op een cdtje gebrand voordat ik de Fm's doorverkocht. Ik zal eens kijken waar die is. Mijn all time favorite FM inzending was een hele minimale track van ene 'Rosswell', "sea of tranquility'heete die en was geloof ik alleen met een juno 106 gemaakt. Beetje basic channel style. Ik begin nu toch wel benieuwd te raken.

Ik heb nog een enorme stapel van die CDs hier onder mijn bureau staan, en ik heb er zelf twee keer opgestaan. Die sea of tranquility van Rosswell weet ik nog wel. Dat was heel behoorlijk. Die track van Rvooh vond ik destijds ook heel tof.

Future Music nov 2000

Future Music nov 2000

Zoals beloofd is hier mn track die toen op de FM-cd is verschenen.
De beats kwamen uit mn allereerste hardware speeltje, de Korg ER-1. De sounds uit myn Korg N5 had ik gesequencet via
myn Korg EA-1, waar ik tevens mn analoge synths uitperste........en dit was het resultaat.

DOES SHE EXIST? (Future Music nov 2000)
256 kbps
7:10
©

:dj:

Origineel geplaatst door rvooh
ferme nummers.. cool gebruik van de electribes in deze laatste...

waarom ze er het saaiste nummer op mijn demo voor uitkozen weet ik nog nie, maar hier is het origineel:
http://users.pandora.be/darffader/rvooh/dungeon.mp3

Als je dit op een playstation hebt gemaakt klinkt het niet slecht.
welk programma heb je gebruikt en wat kan je hier allemaal mee.
Dit klinkt niet als zo´n music maker programmatje waar je alleen maar loops achter elkaar kan zetten.

grtz,

Dread

programma heette MUSIC
er was ook een latere versie (music2000) waar je zelfs me kon samplen

is idd geen loopprogramma, werkt met grid-interface.. mega handig infeite, wou dat ze een even handige midisequencer hadden.

overigens valt per noot alle parameters in te stellen (zoals bij machinedrum) en kan je rare timing invloeden instellen..
eigenlijk supersoftware eens je alle knoppen onder de knie hebt- voor mij is het wel eeuwen geleden.. buiten die 4 minidisks vol muziek ervan

Dungeon

Dungeon

waarom ze er het saaiste nummer op mijn demo voor uitkozen weet ik nog nie, maar hier is het origineel:

Jouw uitgekozen track klinkt inderdaad wel erg saai. Minimalistisch zullen we maar zeggen ;)
Gelukkig had de redactie by het uitkiezen van myn demo wel een goede keuze gemaakt. 'Does She Exist?' was toch beduidend beter dan myn drie andere ingezonden demo tracks.

:doei:

Dat de redactie er een beetje een potje van maakte, bij het uitkiezen van de tracks, dat heb ik ook gehad. Jan Katz had een zeldzaam talent om precies de slechtste of minst interessante tracks eruit te zoeken. Ik stuurde hem twee keer een compleet demo-album (60 minuten en zo) met materiaal, en hij wist probleemloos juist die nummers eruit te halen, die het minst interessant waren. Dat heb ik hem in beide gevallen ook gezegd, maar ja, je sputtert maar niet te veel, want als prutsertje mag je al blij zijn dat je uberhaupt de Futuremusic CD haalt. :)

Toch is het wel leuk hoor, want ik wordt wel vaak op forums herkend, omdat ik dezefde nick als artiestennaam aanhoud. Het zorgt toch wel voor een beetje bekendheid. Wat dat betreft is het heel jammer dat FM ter ziele is gegaan, want juist vooral die demo's waren echt leuk. En soms zaten er ook echt hele leuke dingen tussen.

Nu is kratarknathrak ook wel een naam die je niet snel vergeet. Hetis inderdaad jammer dat de hollandse FM er niet meer is. Die Engelse Fm vind ik veel te schreeuwerig. Haddie jan katz op het eind ook niet 2 tracks van em op de cd gezet en volgens mij ging ie nog wat uitbrengen ook. Ik weet alleen niet onderwelke naam.

Back