De beste soundkaart voor 500 euro

FreqJuggler

Stamgast
ik ga een niuewe kaart kopen, maar twijfel tussen de m audio fw 140 en de emu 1820m... firewire is wel beter, maar de onboard effecten van de emu zijn ook weer aantrekkelijk en ook de 192 converters.... kwa kwaliteit weet ik het niet... das het belangrijste... welke raden jullie mij aan? thnx!:halleluja

Waarom precies de keuze tussen deze 2 kaarten? Er is nog zo veel meer te krijgen...

ik kies voor 1 van deze twee omdat ik na heel lang zoeken op deze uitkwam... als je betere suggesties hebt voor niet hoger dan 500 euro.. hoor ik het graag..! ps. hou er wel rekening mee dat ik minimaal 8 outs en 4 ins moet hebben plus GOEDE kwaliteit preamps voor me compressor mic. thnx peazls poast

De beste soundkaart voor 500 euro

het liefst firewire of usb 2, 8 outs moeten erop zitten voor me mixer, en 2 of 4 ins... en natuurlijk goede micpreamp... 1 is genoeg... Wie heeft tips????

Ik heb me laten vertellen dat de M-audio delta 1010 een goede geluidskaart is. Is wel te koop voor ongeveer € 500, en er zitten 10 ingangen op en 10 uitgangen, microphoon pre-amp aansluiting weet ik niet... ik weet ook niet zeker of het is wat je bedoelt.....

Groetjes van Rudo

Bericht door een moderator:
samengevoegd. liever geen dubbele threads aanmaken!

Waarom niet 2de hands proberen iets mooi te scoren ?
Zo zag ik laatst een Digi 001 voor slechts 350 euro !

Je mag er van op aan dat de laatste 3 jaar geen echt 'slechte' audiokaarten meer worden gemaakt.

Tja beste....smaak gebonden, werkwijze.
Ik werk sinds kort met een M-audio FireWire 410, vind hem dik in orde!
Drivers waren in het begin nog niet stabiel (Mac) maar dat is nu verleden tijd.
Vind het een hele fijne audio-interface met een hele mooie open en heldere sound
voor E450,-

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Als het firewire moet zijn is dit niet relevant:

esi esp 1010....299,-Thoman

Ken je deze audio interface? Ken je de klank?

Ja heb hem zelf en ben er zeer tevreden over!
Klinkt heerlijk zuiver en vooral de optische digi out ..2x midi in/ot en het design van de 19"breakoutbox zijn goed!
Echt super prijs/kwali verhouding...owja 2 x hp out aan de voorkant ..is wel makkelijk als je ff met zn 2en iets opneemt..Zeer stabiele driver...nog nix meegemaakt waar ik ;{ van werd .Aanrader!

ik heb dees week de Esi ESP1010 besteld via thoman, dus volgende week eens men bevindingen posten.

Er staat een test in interface 86 over deze audio card.

volgens interface:

KLANK:
de klankverschillen tussen de meeste moderne geluidskaarten zijn vaak miniem. De esp1010 klink echter duidelijk beter dan voortbeeld de terratec ews88mt en de echo gina 3g die ik ter vergeliking gebruikte

samenvatting

plus::: uitstekende klank, geweldige drivers
min::: geen gitaaringang, ongebalanceerde connectors,geen gain knop voor preamps,korte aansluitkabel

299 euro voor dit kaartje is geen geld, ik hoop dat het een goeie keuze geweest is,

ESI quatta fire 610 --> firewire, 4in, 6 uit; 2x xlr pre-amp, + guitaar input. Goed spul, en kost nog geen 400,-E

Origineel geplaatst door Rudo
Ik heb me laten vertellen dat de M-audio delta 1010 een goede geluidskaart is. Is wel te koop voor ongeveer € 500, en er zitten 10 ingangen op en 10 uitgangen, microphoon pre-amp aansluiting weet ik niet... ik weet ook niet zeker of het is wat je bedoelt.....

Groetjes van Rudo
voor 407 euro (incl. verzendkosten) heb je m al

Origineel geplaatst door Ken Waldek
ik heb dees week de Esi ESP1010 besteld via thoman, dus volgende week eens men bevindingen posten.

Idem dito. Vol verwachting op het pakketje. Intussen is ie al 289 euro...

:walker:

Back