de "who's your electronic hero" thread

Re: de "who's your electronic hero" thread

Origineel geplaatst door chielos
u-ziq
pin me er niet op vast: the 'n vector collectif (of zoiets)

Jij bedoelt Tango 'n' Vectif. Prima album en was mijn eerste kennismaking met µ-Ziq.

Favoriete producers zijn toch wel Aphex Twin, Squarepusher & Autechre denk ik.

Patrick van Kerckhoven:
DJ Ruffneck!! En heeft nog veel meer namen gehad, al dan niet in samenwerkingsverband met anderen..:

1Asylum, Bazeman, The, D'Spyre, Ectomorph (2), Fael Inis, Juggernaut, Morlock, Undercover Anarchist, Wedlock 80 Aum, Black Orchid, Cybernators, D'Sporphin, Diss Reaction, Exhibit X, Incubus, Innerchild, Lock Jaw, Lunalotic, M:nd Ctrl-r, Matrix (5), Mindcontroller, Myrmidon, Phoenix (12), Qube 45, Ruffneck Alliance, Symbiosis of Sounds, Trickster

Even gauw van DiscoGS gekopieerd :)

Heeft 80Aum records mede opgericht, Ruffneck Records opgestart, hierna Gangsta Audiovisuals, Ruff-teck en zit nu in Enzyme...

:halleluja

The Cure/Robert Smith! synths op Faith zijn mooi en atmosferisch. Japanese Whispers is geweldig goede songs met de goede mood erin grandioos, ook hoe ze/hij die drums van Hanging Garden en Just One Kiss hebben geprogrameerd, geweldig! De beste synthsong van the cure is Lament! check de eerste (flexipop) versie met panfluiten! ook het werk van The Glove is geweldig.

New Order
Tubeway Army/Gary Numan
Ultravox
Visage
Vive la fete
Tones On Tail, vooral Rain vin ik echt top. (leuk effect op de zang trouwens)

Juno Reactor. Een beetje vreemd, maar wel lekker.
High Energy Protons, Laughing Gas, Guardian Angel, Rotorblade, Conga Fury, Pistolero, God is God, Song for Ancestors, Conquistador, Mona Lisa Overdrive (soundtrack versie), Mutant Message, Angels and Men.... als je dat allemaal een paar keer hebt gehoord, heb je een beeld van de kwaliteit, originaliteit en diversiteit... en daar kan niemand tegenop, wat "dance" achtige muziek betreft.

Back