Vrouw <-> Man

ikke

Ouwe rot
Heeft er iemand tips om van een vrouwenstem een mannenstem te maken en vica versa? Ik heb al wat geprobeerd met timestretch en andere tunerij in Cooledit2 maar ik krijg maar geen goede resultaten =(
Alle suggesties zijn welkom! Ik heb allerhande zinnetjes en woordjes die van geslacht moeten veranderen :D
Man naar vrouw lukt me totaal niet! Vrouw naar man lukt soms een beetje door de sample wat lager te tunen in combi met een degelijke timestretcher

sorry, maar da's toch wel onmogelijk.. of je krijgt echt misbaksels van vrouwen of mannen

Dit schijnt te helpen:
boss-vt1-cu.jpg

Er zijn wel meer apparaten die dit claimen te kunnen. Er zal vast wel software voor zijn, ok. De vraag is natuurlijk in hoeverre ze hun woorden waarmaken :)

Met Roland variphrase kun je pitch veranderen zonder dat de samplelengte verandert. 't Schijnt niet goed te werken voor alle samples, maar 't is 't proberen waard denk ik. Ik zag laatst iig een V-synth demo waarin 't toch erg goed klonk.

Bericht door een moderator:
Offtopic geneuzel verwijderd. Gelieve serieus resp. niet te reageren.

De VT1 van boss zul je hier denk ik niet voor willen gebruiken. Ik zie men dit ding regelmatig aanprijzen! Ikheb 'm zelf een tijdje thuis gehad en heb er veel mee gelachen, maar meer ook niet. Als je zelf als Robin van Bassie en Adriaan wilt klinken is dit je ding.

Ik vond 'm tegenvallen iig. Ik had er een stuk meer van verwacht!

Zelf gebruik ik mijn sampler ervoor (A4000) en dat gaat redelijk goed. Met beatchange kan ik de pitchg veranderen, maar dan heb je welk wat filters en EQ nodig om het wat beter (lees: echter) te laten klinken.

Suc7

met de plug-in 'MadShifta' kom je een aardig end....is eigenlijk net zoiets als die Boss,maar dan in plug-in....heel simpel,maar soms werkt het wel...

en ik weet niet of je Kontakt hebt ? want daarin is het ook best te doen,in de time-machine functie...dan kun je de pitch en formant gewoon veranderen zonder dat de time veranderd...

als het beter moet kom je terecht bij de duurdere hardware of software,zoals de TC-Helicon Voiceworx of Antares Autotune...maar ook daar blijft het een gok of het goed gaat klinken...

Thx kga die Madshifta eens proberen.
Madshifta: it is a "ultrafast and lofi pitchshifter", where the pitch of the audio is changed in realtime while the tempo is preserved.
You can adjust the pitch in semitones (+/- 24 semitones) and with finetuning. Furthermore a delay line with feedback is included and the obligatory LP/HP filter with resonance! Extra special feature: you can use MIDI note messages to pitch the audio in realtime up or down, relatively to a root key. Furthermore a randomizer, dry/wet and output adjustments enhance the fun :-)
(bron: http://www.hitsquad.com/smm/programs/MadShifta/)

Is in ieder geval een interessante free plugin! Realtime pitch shifting met je midi keyboard :P

Melodyn moet het toch ook kunnen?
Voor een geintje is dat dan wel flink aan de prijs. Alhoewel Melodyne Uno is 'maar' 150 euri.

Origineel geplaatst door trash
Maar erg natuurlijk klinkt het niet,het klinkt als wurgsex

Weet jij hoe dat klinkt dan? :D

Back