nieuw workstation of sample packs?

MistaDork

Pierre
Hoi,

Ik weet niet of dit in het goeie forum plaats maar ok....
Ik ben nu al een jaartje of 6 bezig met het maken en produceren van hiphop.
Ik heb het nu ook wel aardig onder de knie en weet wat voor sound ik wil (een beetje klasieke instrumenten.. DR Dre soundje zeg maar) Ik werk nu met sx 2.2 een yamaha 01x roland xp30 en een novation ks-rack(voor de electronische soundjes).
Ik ben van plan om weer is iets nieuws te gaan kopen en vraag jullie mening of ik wil een yamaha motif es gaan kopen of een zooi goeie sample packs.... Mijn eerste idee gaat naar de yamaha maar ik ben niet zo bekend met de wat betere sample packs...
Ik hoop dat jullie me wat meer op weg kunnen helpen

Bedankt,

Pierre

Wat wil je uit je aankoop gaan halen? Als ik lees wat je gebruikt zou ik zeggen dat je goed genoeg voorzien bent wat alle geluiden betreft, behalve wat betreft de drums. Misschien heb je meer aan een goede drumbak dan aan een synth met allerlei geluiden die je eigenlijk ook al wel uit de XP of K-Station kunt halen?

vind hiphop toch wel n overwegend sample genre, vandaar dat ik zeg sample packs.

Ueberschall bijv heeft toffe hiphop cd's

Aanvullend bread&butter synth/rompler

Origineel geplaatst door Pjotr G
vind hiphop toch wel n overwegend sample genre, vandaar dat ik zeg sample packs.

Ueberschall bijv heeft toffe hiphop cd's

Aanvullend bread&butter synth/rompler

Idd lijkt me ook geen slecht iets. Als je toch veel met cubase werkt overweeg dan de proteus of emulator X van emu. Krijg je een leuke geluidskaart in je pc met DSP processing erop en een enorme lading sounds waaronder ook van de mophatt en alle proteus 2000 geluiden. Makkelijk uit te breiden met andere samplebanks en handig om ook je sample cds in te lezen etc.

mocht je liever hardware samplen kijk dan voor een emu esi of emu E6400 ultra oid met een scsi cdrom en koop een rekje met samplecd's...

bedankt,

Van drums ben ik opzicht wel goed voorzien ik heeb genoeg vette samples van drums maar ik ben niet tevreden over de orkest geluiden van de xp 30 en dan weet ik wel dat ik samples kan kopen maar de motif bied nog wel meer denk ik en me computer raakt dan niet zo snel overbelast.... daarintegen sample packs zijn wel iets meer toegespitst
pffff ik vind het maar lastig maar iig bedankt voor de feedback

Back