Multi-effect voor Live-PA

Status
Please reply by conversation.

Sjaak

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een goede 19" multi-effect voor zang (live PA). Lexicon of ander professioneel merk, in ieder geval iets met een goede signaal/ruis verhouding en een warme, transparante klank die goed te mixen is. User patches opslaan is een must. Maakt Lexicon zoals zo vele fabrikanten tegenwoordig ook goedkope en dus minder goede multi-effecten of zit er in iedere Lexicon de befaamde galm?

EFX

EFX

Hallo Sjaak,

Ik kan je aan bevelen de Behringers (onderstaande handtekening) eruit te gooien. Hetgeen wat jij zoekt aan klank, verknalt de Behringer door zijn goedkope elementen. Ik spreek uit ervaring. Het lijkt bij die dingen altijd of er een zakdoek voor de mic hangt. Er zijn mensen die zeggen niets te horen, hopelijk komt dat nog. De ruisverhouding van de MG mixers van Yamaha is al een stuk beter.

De Lexicons zijn in orde. Zeker de nieuwste MX200 met vst-koppeling. Aan aan te bevelen zijn de TC's zoals de M300 en de M-One. En als je iets meer te besteden hebt, de M2000.

Succes met zoeken,

groeten

Rene

Re: EFX

Re: EFX

Origineel geplaatst door René
Ik kan je aan bevelen de Behringers (onderstaande handtekening) eruit te gooien. Hetgeen wat jij zoekt aan klank, verknalt de Behringer door zijn goedkope elementen. Ik spreek uit ervaring. Het lijkt bij die dingen altijd of er een zakdoek voor de mic hangt. Er zijn mensen die zeggen niets te horen, hopelijk komt dat nog. De ruisverhouding van de MG mixers van Yamaha is al een stuk beter.

De Lexicons zijn in orde. Zeker de nieuwste MX200 met vst-koppeling. Aan aan te bevelen zijn de TC's zoals de M300 en de M-One. En als je iets meer te besteden hebt, de M2000.

We gebruiken live nu een goedkope Behringer mixer met ingebouwde MFX maar die klinkt als de bekende krant. Zodra die vervangen moet worden zal er zo-wie-zo iets beters voor terugkomen. Die Yamaha's zijn qua prijs/prestatie verhouding heel interessant :)

De Behringers in mijn "handtekening" zijn overigens geen MFX units maar een 19" compressor en line mixer die in mijn keyboard rack zitten. Zelf gebruik ik de mfx van de synhts zelf, alleen de NL3 loopt via een Midiverb 4. De MFX waar de vraag over gaat is puur bedoeld als insert op de PA mixer, met name voor zang. Dus vandaar de vraag over de Lexicon's. Goeie tip trouwens over de TC's, die ga ik zeker even bekijken qua specs. :okdan:

Origineel geplaatst door René
Ik had het van de Behringers al gezien. Ik gebruikte zelf DBX 166 XL.

DBX'je, goed spul. Heb er ook 1 gehad vroeger, een DBX Project.... De behringer compressor gebruik ik eigenlijk meer als splitter, er zitten namelijk 2xstereo uitgangen op, 2 x L/R. 1 gaat naar het stage block en de andere naar mijn monitor. De compressor functies staan wel aan maar puur om mijn synth mix iets te compressen en te limiten waar nodig. De gate staat ook aan. Goedkope oplossing dus voor 100 EUR, maar op dit moment meer dan genoeg.

Status
Please reply by conversation.
Back