HardSID en Cubase SX

cosmiq

www.cosmiq.nl
Laatst voor de aardigheid eens cubase SX gebruikt. Problemen kwamen gelijk opdagen toen ik de midi poort van de hardSiD wilde selecteren. Het programma crashte gelijk en gaf een bluescreen (de allereerste bluescreen voor mij in WindowsXP ooit).. maar goed.. heeft iemand daar een oplossing voor?
Ik wil toch echt wel eens een keer met zo'n 'traditionele' sequencer proberen te werken. (tot nu toe alleen renoise, wat overigens super werkt!!!)
ps. alle andere programma's waarbij ik dezelfde midipoort selecteer geven geen problemen.

Een "blue screen" is vrijwel altijd een bug/probleem in een driver. Windows crasht zelf tegenwoordig eigenlijk nooit meer. Maar omdat drivers volledige toegang hebben tot het systeem, kunnen ze gemakkelijk een crash veroorzaken.

Ik zou de waarden die je op je bluescreen ziet opschrijven en doorgeven aan HardSID, misschien kunnen ze er wat mee.

Als je de HardSID aan de praat krijgt met Cubase hoor ik het trouwens graag, ik loop zelf al tijden te lonken naar die kaart... Waar ik nu een beetje mee klooi is met GoatTracker een .SID maken en die dan renderen naar WAV met Sidplay. Maar dat is het toch niet echt.

Dan zou ik je toch aanraden om 'n kaart te halen dude!
Goattracker is Hardsid compatible, en binnekort heb je wellicht een VST om het apparaat aan te sturen (hoewel het midisysteem ook redelijkerwijs werkt)..

over de bluescreen:
ik heb m'n systeem over de zeik geholpen (als in: software kaputt) door middel van de kxAudio driver, één of andere gratis asio driver voor emu10kX chips die ik wilde testen..
naja, dat ga ik nu eens eerst fixxen.. dus cubase dat zien we wellicht een andere keer weer :)

Hahaha, die kx$@!#$ audio driver daar had ik vorig jaar m'n systeem ook mee doorgehaald... Ik weet niet zoveel van ASIO maar mij is net in m'n eigen thread Asio4all als driver aangeraden en die lijkt goed te werken :)

Als ik wat meer pieken heb wil ik zeker die HardSID hebben... Voorlopig ben ik nog aan het sparen voor mijn inkomstenbelasting 2004 ;)

cheers
lifeforms

Back