Kwaliteitsverlies digitaal renderen ?

Kevin

Tis niet te gleuven
Vraag me iets af en krijg het antwoord niet gevonden al is het misschien een stomme vraag..

Ik draai nu als enige Soft Reaktor 4.0 (legaal) Maar heb nog geen fatsoenlijke geluidskaart dus gebruik hem nog niet echt..maar als ik nu een loopje maak in de DSQ32 of ik ''sample'' intern (met Reaktor kan dat met de recorderbox) dan saved hij dit als WAV maar is dit nu wel de beste kwaliteit ? Het gaat namelijk toch niet over die Onboard Soundcard of wel ?

Het lijkt me niet,

De output wordt dan gelijk naar de file geschreven ipv. het soundsysteem van je operating system :)

Meer mensen die hier uitsluitsel over kunnen geven ?

Ik denk dat je weinig kwaliteitsverlies zult hebben, als tenminste het 'renderen' goed gebeurt.
In Tracktion deed ik dit wel eens op 44.1/16 - en dan was er wel degelijk hoorbaar kwaliteitsverlies. Best lullig!
Bij een hogere kwaliteit (24/96 o.i.d.) zal je hier allicht minder last van hebben.

Aan de andere kant, als het meerdere tracks zijn die worden samengemixt, heb je wel gewoon het probleem dat alles wordt 'bevroren'. Je kan later niet meer even een reverbje aanpassen, ofzo.

Kortom: waarom niet gewoon het hele project bewaren?

Omdat ik simpelweg gewoon loopjes en geluidjes uit Reaktor wil overhevelen naar de AkaiZ4 en dus WAV wil renderen BINNEN Reaktor (omdat ik een crappy onboard geluidskaart heb) en zo de WAV-jes dump naar de Z4 8)

Het zit al in de definitie van renderen. Dan wordt de data direct naar een file geschreven.
Heeft dus 0,0 met geluidskaarten te maken. Totdat je hem afspeelt.
Dan hoor je wel in wat voor formaat hij geschreven is.

Dus heb ik gewoon de beste kwaliteit haalbaar in mijn Z4 dus.....ik dank u hartelijk allemaal !

Back