meuk uit de ouwe doos

Jullie zijn toch niet verlegen he? ;)

Techno2=OK, klinkt wat gedateerd (niet negatief bedoelt). Qua feel zou ik het nu zelf ombouwen naar een minimal (zeker het begin en de dubbie feel leent zich daarvoor)nummer. Maar dit heeft met mijn perceptie van techno te maken.

Batlesongimpres=#$%^$&*(^%& stoot m`n hoofd tegen de monitor door het headbangen....
Kicke track, als deze track iets soepeler (legato) en voller (galmpie er8r ofzo) zou klinken (pitch beetje omlaag) zou het goed voor NU-Skool breakz door kunnen gaan

Escape2=mooi....beatz en geluiden erg OK. Persoonlijk zou ik een effect over het riffje gooien en daar mee spelen om het iets spannender te maken (bijv Lo-Fi filter, voor sompig triphopmoeraseffect)

edit: tof dat je je met zoveel verschillende stijlen bezig houdt :doei: ;)

normaal gezien zet men tracks hier met de bedoeling om tips te horen om die tracks te verbeteren.
Persoonlijk heb ik eigenlijk alleen maar vragen voor je zoals
"hoe doe je dit en dat? hoe maak je zus en zo?"
Ik weet echter niet of je op zo'n vragenpartijtje zit te wachten :)

tekno:
Ik ken je mixingskills, maar dat is zeker niet het enige wat deze track zo goed maakt.
de synthjes, track opbouw, variatie in geluiden, alles past bijeen en zo.
een aantal dingen zullen wel samples zijn.
daarbij vraag ik me dan af of alles door een zee van effecten gaat, of zijn het gewoon zo'n
goeie samples op zichzelf?

battlesong:
de track past bij de naam.
Niet helemaal mijn genre, maar zit leuk ineen. Een nummer vol energie
met wat eighties feel qua snare. zou zo in een film kunnen.
prachtige rustige break iets voor twee minuten. alleen gaat die wel zeer abrupt over
van het een op het ander. Hoewel ze niet verveeld, is die break toch ietsje lang
naar mijn persoonlijke smaak. (da's dan ook alles wat ik kan opmerken).

escape:
klinkt me vrij retro in de oren :)
leuk trackie wel. Na verloop van tijd gaat dat gitaar-like melodietje die zich steeds
herhaald me ietsje irriteren... maar goed...
Ik vraag me altijd af of ik dergelijke commentaar mag leveren als ik het zelf niet beter kan,
of niet weet wat je daar aan kan doen waardoor het dan beter zou moeten worden.

anyway, dit was zeker boeiend om te horen en tekno beland in mijn playlist :) :okdan:

Dankie. :)

Die techno is opvallend veel niet samples zeg maar. Een breakje hier en daar en wat ambient samples. Voor de rest allemaal zelf gebakken.
En die effecten. Wel hardware FX toen gebruikt maar niet bakken vol hoor maar wel via de send en dan lijkt het snel veel (dus ook over die samples). Wat misschien opvalt is dat er van bepaalde synths er ook FX bij gebruikt is.

Fuse,

Klinkt lekker. Alle drie!
De laatste vind ik het mooist, maar dat heeft voornamelijk met mijn eigen voorkeur te maken.
Ik mis in allemaal hier en daar de variatie.

Je kunt wel goed mixen. De sound klopt gewoon!

:okdan: :okdan:

Hey Fuse,

dit is de eerste keer dat ik iets van je hoor. Ben nu met die techno bezig en wat mij opvalt is dat ie net zo'n lekkere "feel" als french kiss heeft. Maar dan wat moderner klinkt.
Die claps zijn gaaf. Lekker 80's.

op 2:38 valt die "wind" weg. Hierdoor ontstaat een heel mooi punt in het nummer.
Die sequencer, is dat de andromeda?

Die technotrack is wel tof! lekker oldskool. Escape is wel relax. De andere doet me niet zo veel eerlijk gezegd.

Hoe oud is deze meuk?

Origineel geplaatst door fuse
Dankie. :)

[offtopic] Zeg Dankie....toevallig Stephen King fan??? [/offtopic]

Geen grote S.King fan hoor. Kan hem wel waarderen.
Maar dankie komt van die zuid afrikaans. ;)

De meuk is van 2002. Toen ik dus nog geen A6 had.

En nog bedankt voor de felicitaties trouwens. :)

Origineel geplaatst door fuse
Geen grote S.King fan hoor. Kan hem wel waarderen.
Maar dankie komt van die zuid afrikaans. ;)

Howzit?

:D

Die tweede (battlesong) is lekker. De andere twee vind ik nie zo.
Volgens mij zit er in die tweede ook veel meer werk, en dat hoor je terug..

R

die laatste zou echt tof klinken met echte gitaar! verder niks op aan te merken :okdan:

Back