Nieuw met een vraagje

flexodus

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik zal er niet omheen draaien. Ik heb me hier aangemeld op advies van een vriend, omdat ik met een probleempje zit waar we zo gauw niet uit konden komen. Hij zij dat ik hier 100% iemand zou kunnen vinden die me kon helpen. Dus vandaar mijn "aanwezigheid" hier.

Ik heb de volgende apparatuur staan:

Een Evolution MK-449C midi keyboard
Een Santa Cruz geluidskaart
Een Planet Phat module

Verder gebruik ik Reason 3.0 normaal gesproken, maar aangezien ik in Reason geen externe hardware kan gebruiken heb ik nu, bij wijze van testje, even Fruity Loops geïnstalleerd.

Nu zit ik met het volgende: Ik krijg geen geluid uit de PP module. Ik heb de MIDI out van mijn keyboard naar de MIDI in van de Planet Phat en de MIDI out van de Planet Phat gaat naar de joystick port van mijn geluidskaart. Maar hoe ik oko op de toetsen van het keyboard ram, ik krijg er maar geen geluid uit. Ook niet over de koptelefoon die rechtstreeks in de PP zit...

Ik hoop dat iemand me hier verder op weg kan helpen, want nu ik dat apparaat eindelijk heb, wil ik er ook wel errug graag een beetje mee klooien..!

A;vast bedankt voor de hulp!

Groeten, Flexodus

Welkom Flexodus. leuke nickname trouwenss

Als ik je vraag zo lees denk ik dat het een goed idee zou zijn als er een keer iemand bij je langs komt om je op weg te helpen. Dat werkt beter denk ik..

Een vraag ongeveer zoals deze komt hier elke week wel een keer voorbij, misschien biedt de 'zoekfunctie' ook een uitkomst.

succes ermee! :peukie:

Je MIDI aansluitingen zou ik alvast anders doen:

MK-449C keys MIDI OUT ==> MIDI IN Santa Cruz
Santa Cruz MIDI OUT ==> MIDI IN E-MU Planet Phat

In Reason en Fruityloops kan ik je niet verder helpen maar nu zal Fruityloops wel jouw E-MU module aan kunnen sturen.

Hier vind je trouwens een uitgebreide uitleg over een gelijkaardige setup.

check op welk midikanaal je PP zit en je keyboard. moet wel hetzelfde zijn

Mensen,

Allemaal alvast hartelijk dank voor de snelle reacties! Vanavond ga ik er weer lekker mee verder stoeien.

De situatie nu:

Ik ben verder op weg. De MIDI out van mijn keyboard gaat netjes naar de MIDI in van mijn module en de module hangt via audiokabels aan de pc. Ik hoor nu wel geluid als ik voor geprogrammeerde beats afspeel. Deze kan ik ook opnemen in Sonar. Daaruit zou ik, met mijn uitermatebeperkte kennis, de conclusie trekken dat daar de fout dus niet zit. Maar als ik toetsen op het keyboard aan sla gebeurt er niets. De Planet Phatt heeft een MIDI receive lampje en dat lampje slaat niet aan. Nu heb ik gehoord dat ik het MIDI channel van de module en het keyboard "gelijk moet zetten" maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen. Voor zover ik weet heb ik namelijk het channel van mijn keyboard op c01 staan en van de PP ook. Kan iemand hier mij vertellen hoe ik dat kan doen? Of hoe ik nog andere testjes kan uithalen om bepaalde andere zaken weer uit te sluiten zodat ik dichterbij mijn doel kom (voor de duidelijkheid: Mijn doel is eindelijk na dagen ploeteren ff lekker een stukje muziek in elkaar te knallen;) )

Wederom is mijn dank bijvoorbaat groot..!!

Greetz Flexodus

Origineel geplaatst door flexodus
andere testjes kan uithalen om bepaalde andere zaken weer uit te sluiten

Je zou eens kunnen checken of je midi kabel (van toetsenbord naar PP) niet toevallig kapot is. Anders idd. je channel nrs. checken. Zet ze allebij eens op all, of, any. Check je manual hoe dat moet.

:doei: Aloha!

Ken je niet helpen, computers begrijpen me niet..

Back