paia 9700

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
iemand bekend met dit synthje van paia de9700
volgens mij helemaal niet slecht qa specs en je moet hem zelf das weer erg leuk natuurlijk en wat goedkoper om te versturen ,..ik kan dr aleen bijna niks over vinden hier op t forum ,...:D

read 8~ http://www.paia.com/p9700s.htm

P9700S Package Offer
This comprehensive MIDI system includes a midi2cv8 MIDI to CV converter, 9710 VCA/Mixer/Noise Soure, 9720 Dual VCO w/Modulator, 9730 Dual VCF w/Modulator, FracRak Case and patch cord set. Everything needed for a complete MIDI controlled modular synthesizer system with extraordinary power and flexiblity. The discounted package price saves you more than $35 on the purchase of the individual kits and panels.

Modular Synthesizer package includes
one each 9700K midi2cv8, 9710K VCA,
9720K VCO, 9730K VCF and associated
FracRak accessory kits. Also fully
enclosed FR-7 FracRak module cage
and patch cord kit. Everything needed
for a complete system. .................. us$450.00 (12.00)

... This kit usually ships from stock ...
dus voor 450.- kun je hem bestellen ,...wel gfaaf kost denik zo,n 50 us dollar om t hier te krijgen ,...
maar is ter iemand die al spul van paia heeft gebouwd ,...en kun je het vergelijken met doepfer en as,...want die klinken best ok,...voor budget modulair

:halleluja

Attachments

• p9700s01.jpg
    p9700s01.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 127
ik heb zo er eentje gekocht van van een engelsman
er zaten bouwfouten in en hij kwam er niet uit en was het beu,
dus ebay en niet te duur.
ik heb hem kunnen fiksen, alles werk.

de modules:
de cvgate is redelijk, heeft veel mogenlijkheden (8 cv's, tot 4notig polyfoon) maar in mono geeft hij enkel de laatste noot: als je die lost en je houd de vorige nog ingedrukt zou je die terug moeten horen bij een monosynth: dat doet ie niet. de cv is wel redelijk stabiel.

de vco's zijn plusminus stabiel maar niet 100% lineair te te krijgen: over 3a 4 octaven gaat het nog wel maar ik ben beter gewoon.

de filter heeft een aardige vette klank, maar bij het verhogen van de resonantie gaat hij plots schreeuwen als hij in oscillatie gaat ( geen smoothe overgang, oorverdovend) wel veel mogenlijkheden

de eg's good en de vca's zijn ok

algemeen:
de synth is goed doordacht en heeft zeer veel klank- en combinatiemogenlijkheden
de algemene klank is stevig en goed
stabiliteit is plusminus.
de potmeters zitten niet op de print en moeten bekabeld worden
de kwaliteit van de minijacs is ook maar matig. komen rap los ( of je draait ze over bij het vastzetten. (remedie: superglue en hopen dat ze niet kapot gaan) opgepast de minijacs zijn amerikaans en passen niet altijd op europees: er is maar een minuskuul verschil maar soms heb je problemen. europeese passen op amerikaanse (ze lodderen wel een beetje maar het gaat) het omgekeerde gaat dikwels niet of slecht.
pluspunt is dat er bijna uitsluitend standaardonderdelen worden gebruikt. het is goed gedocumenteerd.
vrij omvangrijk project, mischien nog juist te doen voor een handige niet al te domme beginner. zeker het overwegen waard als je wat ervaring hebt. iets van electronica kennen help zeker, vooral als er zich problemen voordoen.

het ding word gevoed met een +12v adapter
andere voltages maakt ie zelf aan in de cvgate module
de modules zelf zijn eigenlijk +- 15v

Back