C-media AC97 , Sonar 4 = geen geluid !

All Eyez On Me

Nieuwkomer
Ik heb Sonar 4 en mijn geluidskaart is eentje van de moederbord zelf ; C-media AC97 . Ik doe sonar open of een VST maar er komt geen geluid uit ! Ik weet niet wat te doen? ik dacht dat het iets met ASIO enzo te maken had maar had toch geen oplossing gevonden omdat ik er zelf van niet zoveel weet ! Kan iemand mij aub helpen .

De oplossing !

De oplossing !

Alle begrip voor het feit dat je met AC97 wil werken, daar niet van.
Stel je voor dat je op een forum voor mountainbike liefhebbers zat.
Dan zou jouw vraag als volgt kunnen klinken :

"Ik wil de Mont Blanc oprijden maar dat lukt helemaal niet !"
"Ik gebruik daar nu een bakkersfiets voor."
"Kan mij iemand uitleggen waarom ik die berg niet opraak ?"

AC97 is een prima toestand voor het spelen van games of het afspelen van een DVD'tje.
Sonar is ook een prima progje om muziek mee te maken dat helaas niet echt gemaakt is voor AC97.
Wat je nodig hebt is een ASIO geluidskaart.

Sonar vereist geen ASIO kaart. maar het is wel aan te raden. je moet even in de settings van sonar kijken welke kaart en welke driver er geselecteerd is. zou goed kunnen dat dat helemaal nog niet is geconfigureerd - heeft u het net geinstalleerd ? en dat komt er natuurlijk geen geluid uit. voor slechts weinig klutters vangt u evenwel een aanvaardbare asio kaart.

Ik heb sonar ook weleens geprobeerd, maar kan me er niet zo heel veel van herinneren. Ik denk dat het zou moeten werken met elke geluidskaart, ASIO of niet. (Desnoods probeer je via asio4all te werken.)

Wat ik me afvraag:
-Krijg je uberhaubt geluid in Sonar, dus wel bijv met een audiokanaal?
-Hoe probeer je het nu?
Heb je een bijvoorbeeld al een midikanaal aangemaakt welke midi noten verstuurt naar je vst. Je vst kanaal moet dan hetzelfde mididevice en kanaal toegewezen krijgen bij input als waarop je midikanaal output (of zet m op omni).

Wat ik moeilijk kan snappen is dat je honderden euro's (is Sonar niet rond de 500 euro?) investeert in een duur pakket, voordat je nagaat of je PC-configuratie wel voldoet om er mee te werken?

Origineel geplaatst door Vl1
...hij zal wel een gekraakte versie proberen te gebruiken:)

Kan zijn natuurlijk. Hoeft niet. Toegegeven: er zaten de laatste tijd wel veel cracks en warez vragen tussen. Maar volgens mij komt het de sfeer van het forum niet ten goede iedere vraag te beproeven op basis van aannames en speculaties.

heb sonar gekocht ! 8)
geen gekraakte versie ;)
en ik zal eens op de tropic hieronder eens zien voor een deftige geluidskaart :D , als ik niks vind stel ik het wel hier welke da ik het moet kopen . hebbe jullie toch iets aan te raden ? het moet gewoon een kaart zijn om op computer alleen te werken dus ik ga geen instrumenten ofzo aansluiten ...

Origineel geplaatst door All Eyez On Me
heb sonar gekocht ! 8)
geen gekraakte versie ;)
en ik zal eens op de tropic hieronder eens zien voor een deftige geluidskaart :D , als ik niks vind stel ik het wel hier welke da ik het moet kopen . hebbe jullie toch iets aan te raden ? het moet gewoon een kaart zijn om op computer alleen te werken dus ik ga geen instrumenten ofzo aansluiten ...

In dat geval mijn nederige excuses:)

Sorry, dan bied ik mijn oprechte excuses aan om dit te suggeren... zo zie je maar weer hoe gevaarlijk vooroordelen zijn.. sorry!

Een behoorlijk goede geluidskaart hoeft niet zo veel te kosten hoor... ik heb zelf de E-mu 0404 en die is nog geen 100 euro en die heeft naar mijn mening prima drivers, vast ook wel geschikt voor Cakewalk. Ik denk dat dat een zeer zinnige investering is.

tot dat je een fatsoenlijke geluidskaart hebt adviseer ik je de asio4all drivers te installeren...

dit zijn drivers die speciaal geschreven zijn voor budgetgeluidskaartjes zonder asio etc...

werkt goed en is ondertussen goed doorontwikkeld (y)

google ff op asio4all ;)

als goede instap studio geluidskaart zijn de modellen van m-audio zeker aan te bevelen
en die kosten nu ook zo gek veel niet meer ( 80 a 250 euro)

Back