Doos!

fuse

Gepokt en gemazeld
Waves stopt een aantal hardware effecten in een doos voor aan de computert.
En dus UAD/TC krijgt er een concurrent bij. Van notabene de fabriekant die ook plugins voor hun hardware maakt. Is dit een groeimarkt en zou Waves ook meer plugins hiervoor gaan porten?
Weer een reden minder voor een TDM platform btw IMHO.

http://www.waves.com/content.asp?id=1622

Mooi spul,

ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt........

Ja, dit ziet er idd goed uit.

Weet iemand al iets over de prijzen?

Ik snap overigens niet waarom data overdracht over een netwerkkaart moet gaan aangezien de meeste PC's toch wel firewire aan boord hebben.

Ik snap overigens niet waarom data overdracht over een netwerkkaart moet gaan aangezien de meeste PC's toch wel firewire aan boord hebben.

In ieder geval omdat je zo'n doos kan delen met meerdere machines, en dat is met Firewire zover ik weet onmogelijk.

Origineel geplaatst door sten
Ja, dit ziet er idd goed uit.

Weet iemand al iets over de prijzen?

Dit is juist heel slim van ze. Met een managed switch met Vlan ondersteuning kun je dus meerdere van deze apparaten makkelijk clusteren en kun je ze bovendien aan elke pc hangen die ook aan de switch hangt. Slimme shit. Dit zijn bestaande technieken die al jaren in serverparken wordt gebruikt. Ze hoefden dus niet te gaan testen met clusteren van Firewire connecties. Dit bestong al gewoon.

Bovendien is zelfs Firewire2 (800 Mbit) nog langzamer dan Gbit LAN (1000 Mbit), wat tegenwoordig zo'n beetje standaard op elk nieuw moederbord zit.

Ze hebben dus heel slim nagedacht over beschikbare technologieen maar ook over methoden om dit te managen en uit te breiden. Een 24 poorts managed switch met V-Lan ondersteuning kost namelijk niet zoveel meer.

Verder kunnen we denk ik concluderen dat Ethernet een superbetrouwbare techniek is na jaren en jaren praktijkgebruik. Firewire is wat meer consumer spul uiteindelijk (beetje camera's, hier en daar een cd/dvd brandertje). Ethernet gebruiken ze in elk bedrijf al jaren.

Back