Industrial in Haarlem

rejo

Stamgast
Voor de liefhebbers van beukende stofzuigermuziek:

Vrjdag 13 september, Patronaat Haarlem

"Darkheaven" met live on stage:

- Imminent (was voorheen Imminent Starvation)
- Kiew

Daarna een industrial/ebm/elektro-dansavond...

Is dit de techno-achtige industrial niet? De naam Imminent Starvation komt me wel bekend voor.

Origineel geplaatst door udodance
beukende stofzuigermuziek?
verklaar u nader!

Euhm... Industrial/Noise is misschien iets duidelijker idd ;) 't Is wel enigszins technoïde; instrumentaal én elektronisch, maar er worden wel weer veel "quote-samples" gebruikt (liefst met een militaristisch of filosofisch tintje eraan). De nummers hebben vaak een vrij duistere, sinistere ondertoon. Veel snoeiharde distorted rhytm-loops en noise-erupties.
De wortels liggen eerder bij de oude EBM, Avant-Garde en minimal soundscapes.

Origineel geplaatst door TearSong
Imminent? hmmz..niet slecht, leuke voorbereider op maschinenfest lijkt me..ga ik zeker heen!

ok, het is blijkbaar al voor me besloten dat ik erheen ga. niet dat ik er ook maar iets op tegen heb ;-)

Origineel geplaatst door Stefan

ok, het is blijkbaar al voor me besloten dat ik erheen ga. niet dat ik er ook maar iets op tegen heb ;-)

ik zei dat IK ging. Wat jij doet kun je helemaal zelf beslissen lijkt me...

Origineel geplaatst door TearSong

ik zei dat IK ging. Wat jij doet kun je helemaal zelf beslissen lijkt me...

neuh ... ik ga toch ook wel, en dat weet je :D

Origineel geplaatst door rejo

Euhm... Industrial/Noise is misschien iets duidelijker idd ;) 't Is wel enigszins technoïde; instrumentaal én elektronisch, maar er worden wel weer veel "quote-samples" gebruikt (liefst met een militaristisch of filosofisch tintje eraan). De nummers hebben vaak een vrij duistere, sinistere ondertoon. Veel snoeiharde distorted rhytm-loops en noise-erupties.
De wortels liggen eerder bij de oude EBM, Avant-Garde en minimal soundscapes.

juutje kan het nog onduidelijk worden omschreven :)
kijk dat snoeiharde distorted gebeuren klinkt goed, maar van dat militaristishe krijg ik een beetje rare smaak van in me mond!
(heil ***** , kale koppen, witte veters e.d.) of heb je het over iets heel anders!

Origineel geplaatst door udodance

(heil ***** , kale koppen, witte veters e.d.) of heb je het over iets heel anders!

nou, die kom je in deze "scene" erg weinig tegen. ze zijn er wel, maar voor zo ver ik weet zijn ze meer van de extreem andere kant om het zo maar te zeggen. gelukkig heb ik nog nooit problemen ondervonden op dit soort events met twee groepen die tegenover elkaar staan. maar je zal eerder extreem links dan extreem rechts tegenkomen (heb ik het idee tenminste)

hoeft niet overigens, er zijn in deze scene namelijk ook wel acts waar het duidelijk is dat ze echt fout zijn.

Back