RM1X rom update V 1.13

evan odd

=========
Helup!

Aangezien Yamaha het behoorlijk laat afweten als het gaat om service (in ieder geval op oudere producten)
ben ik via deze weg op zoek naar een ROM V1.13 voor de RM1X. Zonder deze laatste update blijft de RM1X program change messages uitsturen, ook al staan ze uit in t midi filter. Dus een synth zoals b.v. een Pulse, waarbij je het binnenkomen van deze messages niet kan uitschakelen, blijft na iedere cycle van de RM1X resetten. Dramatisch irritant als je de RM1X wil gebruiken als hardware sequencer.

Dussss.........wie?

Fun stopper: Zelfs OS 1.13 heeft nog problemen met program changes.

Er is wel een workaround voor V1.12 dacht ik hoor. Ook wel eens op het forum besproken.

Er is wel een workaround voor V1.12 dacht ik hoor. Ook wel eens op het forum besproken.

Klopt, je moet dan op iedere track een andere geluidenbank toewijzen dan *****. Als dit gebeurd is kan je van nummer switchen zonder dat er nog program change messages worden uitgestuurd. Het enige nadeel is dat je het ook echt in iedere pattern moet aanpassen. Tijdrovend werk :r.

De manier waarop ik er omheen zeil op dit moment is door een Pc met Live 4 te slaven aan de Rm1x en met Live 4 de Pulse aan te sturen. Werkt redelijk maar tis weer een omweg...

er zijn idd workarounds (midi filters zoals MIDI-OX).
maar in principe kan je met één telefoontje naar yamaha een nieuwe ROM bestellen, op http://www.markarber.freeserve.co.uk/os.htm staan de instructies voor
het installeren.
ikzelf ben nog geen problemen tegengekomen met v1.12 maar ik denk dat je heel makkelijk de v1.13 ROM kan bestellen door simpelweg yamaha te bellen/mailen..

Origineel geplaatst door ez`
er zijn idd workarounds (midi filters zoals MIDI-OX).
maar in principe kan je met één telefoontje naar yamaha een nieuwe ROM bestellen, op http://www.markarber.freeserve.co.uk/os.htm staan de instructies voor
het installeren.
ikzelf ben nog geen problemen tegengekomen met v1.12 maar ik denk dat je heel makkelijk de v1.13 ROM kan bestellen door simpelweg yamaha te bellen/mailen..

Dat zou je verwachten maar dat is dus niet zo. Yamaha heeft geen zin meer dit oude EOL product nog te supporten dus ze komen met rare eisen als originele inkoopbon en meer vage ellende.

Geen zin in al dat gedoe van die lui van Yamaha. Ik heb de oplossing gevonden. Kwilde zowieso al een midi patchbay scoren. Heb m'n oog op een roland A880. Deze dingen hebben een Midi Message Filter voor ieder kanaal......klahaaar!

Fun stopper: Zelfs OS 1.13 heeft nog problemen met program changes.

zeker als ook nog eens blijkt dat V 1.13 niet alle problemen oplost.

Origineel geplaatst door evan odd
Geen zin in al dat gedoe van die lui van Yamaha. Ik heb de oplossing gevonden. Kwilde zowieso al een midi patchbay scoren. Heb m'n oog op een roland A880. Deze dingen hebben een Midi Message Filter voor ieder kanaal......klahaaar!
zeker als ook nog eens blijkt dat V 1.13 niet alle problemen oplost.

Zo doe ik het ook :)

Maar hoe kan ik zien welke ik heb ?

Origineel geplaatst door Havelock
Maar hoe kan ik zien welke ik heb ?

Simpele google search mensen....

With your RM1x turned off press and hold the PATTERN, PATT CHAIN & UTILITY BUTTONS and turn the power on.You should now be in the RM1x test screen, next to the heading MAIN ROM is the OS version number.The laterst version is V1.13.

Origineel geplaatst door Acidfever
Simpele google search mensen....

ik heb gezocht maar dat loopt niet uit op dit maar het gekke is wel dat ik hier op terecht(op dit forum) kom vandaar mijn vraag:)

Back