ua-20 & win98se: trrraaaggg...

bjodero

<turboprutser>
Voorheen had ik een Audiophile 2496 PCI-kaart in m'n PC hangen, met Windows XP als besturingssysteem. Dat liep echt als een tierelier!
Nu heb ik m'n Edirol UA-20 eraan hangen, onder Windows 98 SE, en het loopt me toch een partij traag... Ik word er helemaal ziek van! Ik kan niet eens met Winamp een MP3-tje afspelen zonder dat 'ie elke 5 seconden flink hapert, en de harde schijf pruttelt constant. Reason kan ik dus wel helemáál vergeten.
Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?! :confused:

PC: 256 MB RAM, Celeron 667 MHz, spy- en virusvrij!

Waarom heb je dan geen Audiophile 2496 PCI-kaart met Windows XP meer?

ps. of heb je de edirol aan je systeempje met winxp gehangen met win98 drivers.....

Ik ben tijdelijk overgestapt op een laptop, en die is nu weer de deur uit. Dus ben ik terug gevallen op m'n oude PC'tje. De Audiophile had ik intussen verkocht...

En nee, ik draai Win98SE, met de juiste Edirol drivers...

Hoe kán dit nou...?! Of ligt het soms aan een té nieuwe IE versie? Dan moet ik het misschien even bij het Tweakers forum zoeken...

xp werkt beter met usb..

xp werkt beter met usb..

is er een speciale reden dat je met windows 98 werkt?
Xp is echt stukken beter dan 98 hoor,betere usb ondersteuning ook..in een pc kun je beter een vaste geluidskaart stoppen,de audiophile kost maar 84 euro bij musicstore.de.Verder heb ik in het verleden slechte ervaringen met winamp,zeker onder windows 98!!
Verder even goed je instellingen in de gaten houden.
Verder verloopt ook de installatie procedure van usb hardware anders dan bij windows xp!Als je nog met een oude driver zit moet je die eerst deinstalleren..
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders verkoop je die edirol toch weer,hij kost nieuw nog steeds 150 euro!en het is een goede kaart met lage latency voor laptop/notebook gebruikers..:okdan:

Is IE nog verder ontwikkeld voor win98 dan?

Het kan zijn dat er of ergens een hardware of software conflict zit..

Is je systeem ook traag zonder de edirol, of heb je iets exotisch geinstalleerd kwa soft-/hardware?

probeer het anders is met een Win98 re-install

Back