SCSI Kabel gezocht

Status
Please reply by conversation.

Kraan

Ouwe rot
En wel een DB25 naar High density 50

Ik kom een SCSI kabel tekort om mijn setup te kunnen voltooien.
Het geval is namelijk het volgende:

* Emu Esi32 (50 pins centronic)
* Zip Drive (DB 25 pins)
* PC (High Density 50 pins)

* Een kabel 50 pins centronic naar High density 50 pins om de sampler op de pc aan te sluiten.

* Een kabel 50 pins centronic naar DB 25 pins om de sampler op de Zip aan te sluiten.

Dus ik kan de Esi32 sampler op mijn PC aansluiten óf de zip op mijn sampler aansluiten.
Maar het zou leuk zijn als ik in het laatste geval de zip ook nog eens op mijn pc aangesloten kan worden zodat de sampler naast de zip ook de harde schijf, de cd-rom en de software uit de PC gebruiken kan.

Vandaar dat ik die kabel nog zoek in de reguliere computerwinkels niet meer vinden kan. Het betreft zoals gezegd dus een kabel met aan het ene eind een gewone 25 pins DB connector (gelijk aan die van een parallele poort) en aan het andere eind een zogenaamde 50 pins High Density connector (welke zich kenmerkt door een "klik"bevestiging).

Vor de duidelijkheid even een link van een plaatje waarin onder andere de genoemde connectoren te zien zijn:
http://www.chem.umn.edu/services/eshop/pictures/scsi.jpg

Goede tip, al betaal je dan de hoofdprijs, 2de hands kan een stuk interessanter zijn.

Pb me maar, ik heb vast nog wel iets liggen hier.

Of kijk even bij ouwe Macjes, daar zat standaard SCSI op en in,
je raadt het al, randapperatuur slingert hier en daar in de rondte
voor weinig met de bijbehorende draadjes.

Origineel geplaatst door mikemix
Of kijk even bij ouwe Macjes, daar zat standaard SCSI op en in,
je raadt het al, randapperatuur slingert hier en daar in de rondte
voor weinig met de bijbehorende draadjes.

Da's inderdaad een goeie tip. Zo had ik voor 25 euro een complete 8600 met daarin een interne scsi zip. Die doen los soms nog meer...

Goede tip, al betaal je dan de hoofdprijs, 2de hands kan een stuk interessanter zijn.

Pb me maar, ik heb vast nog wel iets liggen hier.

Een dergelijke kabel mag in de computershop echt niet meer dan 10 euro kosten.....

Origineel geplaatst door Acidfever
Een dergelijke kabel mag in de computershop echt niet meer dan 10 euro kosten.....

Daar zou je nog wel eens in kunnen vergissen, SCSI is/was altijd prijzig.

Bedankt voor de goede reacties! Via die link van tweakers kom ik er inderdaad meerdere aanbieders tegen. Op de één of andere manier zijn die echter allemaal bijhoorlijk prijzig (minimaal 20 euro).

Die link van digitalrevoltion had ik ook gevonden (via een foto van een ad. op marktplaats), maar die is idd. uitverkocht, en dan moet ik portokosten betalen of naar A'dam reizen waardoor het uiteindelijk nog best prjzig wordt.

Wat betreft die macjes, die hebben vaak andere aansluitingen. Volgens mij komt die 50 pins aansluiting voornamelijk voor op PC-SCSI kaartjes, maar dat is alleen gebasseerd op een vermoeden.

In ieder geval meteen even mikemix PB-en....

Idd Apple heeft standaard 25 pins, maar veel (ouder) randapparatuur
had 50 pins. Probeer zo'n kabel te scoren.

Idd Apple heeft standaard 25 pins, maar veel (ouder) randapparatuur
had 50 pins. Probeer zo'n kabel te scoren.

Spreken we dan over 50 pins centronics? Of over de 50 pins High Density?

... kabel mag niet meer dan 10 euro kosten ...

Daar zou je nog wel eens in kunnen vergissen, SCSI is/was altijd prijzig.

Inderdaad. SCSI-kabels worden niet of nauwelijks door gewone computergebruikers gekocht maar kom je tegenwoordig bijna alleen tegen in serverconfiguraties. Door de grote verscheidenheid aan kabels en connectors en het voornamelijk professionele gebruik ervan kun je natuurlijk niet IDE-kabelprijzen verwachten. Tenzij je tweedehands een goedkoop kabeltje op de kop weet te tikken zul je altijd een aardige meerprijs moeten betalen tov de gebruikelijke IDE-kabels.

Origineel geplaatst door Saskija
Door de grote verscheidenheid aan kabels en connectors en het voornamelijk professionele gebruik ervan kun je natuurlijk niet IDE-kabelprijzen verwachten. Tenzij je tweedehands een goedkoop kabeltje op de kop weet te tikken zul je altijd een aardige meerprijs moeten betalen tov de gebruikelijke IDE-kabels.

En daarom probeer ík het middels deze weg ;)

Bij www.nowthatsit.nl hebben ze elke SCSI die je maar kunt bedenken. Helaas wel een beetje prijzig. Ik heb daar al m'n SCSI kabels vandaan.

ik heb er dus een die gaat van die naar die op het plaatje.

Attachments

• scsi2.jpg
    scsi2.jpg
    68,6 KB · Bekeken: 154
Origineel geplaatst door Imipolex
ik heb er dus een die gaat van die naar die op het plaatje.

En die heb ik dus nu ook al om de sampler meteen p mijn PC aan te sluiten. Wat ik zoek is er 1 om de zip op mijn pc aan te sluiten. Daarvoor heb ik nodig wat ik met pijltjes op het plaatje aangegeven heb.

Van een Forumlid kreeg ik via een PB een waardevolle tip dat er ook centronic-splitters zouden bestaan. In dat geval kan ik zowel de kabel van de zip naar de sampler, als de kabel van de pc naar de sampler (allebei dus een centronics uiteinde, zie omcirkeld in het plaatje) tegelijkertijd op de enige centronicsaansluiting van de sampler aanlsuiten.

Heeft iemand eventueel nog zo'n ding thuis liggen dan?

Attachments

• scsi.jpg
    scsi.jpg
    37,9 KB · Bekeken: 152
Status
Please reply by conversation.
Back