[reparatie] MFB-synth doet raar...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

GuidoR

Turning knobs, heating pads
Mijn MFB-synth doet raar. Als ik het volume helemaal open zet en de cutoff ook dat krijg ik allemaal rare tikken =(

Als ik vervolgens het volume iets zachter zet gaat dat weer weg.

Wat kan dit zijn???? :confused:

Origineel geplaatst door EDP
het klinkt alsof je het signaal te hard in je mengtafel gooit

Nee dit is haast onmogelijk... aangezien de gain gewoon niet open staat op mijn mengpaneel.

En de tikken een kraakjes lopen niet gelijk met de lfo, dit had ik al nagekeken.

Ik denk eigenlijk dat het signaal intern ergens te hard doorheen loopt.

Klinkt namenlijk een beetje als een overstuurt component of iets. =(

Heb je je derde VCO niet op een modulatie staan en de mixer ervan nog open..

Als je de derde VCO als modulatie gebruik (moderen van het filter of VCO) dan is ie automatisch een paar octave lager en niet meer in het audio bereik van ons gehoor. Of ja, wel in het bereik, maar dan is ie hoorbaar als piepjes.. Als ie dan nog open staan in de VCO mixer dan hoor je wat irritante dingen.

Als je gaat moduleren mix dicht. Als je die dicht hebt staan is er inderdaad wat aan de hand.

Ik dacht eerst ook dat mijn MFB kapot was, maar dat was dus achteraf niet zo.

ok, das een goede tip... laat me ff checken...

Jah volgens mij heb je gelijk Johnny!

Maar nou doet 'ie het helemaal niet meer *D

Misschien moest ie even warm worden :confused:

Owkey, ik heb nog een keer gekeken...

Dit is het helaas niet Johnny.

Alle 3 de VCO's staan open... cutoff ook volledig evenals het volume (master).

Dat wordt ff MFB mailen.

Alle drie staan ze open en er staat geen schakelaar op moduleren?
Dus boven VCO1 staat die schakelaar (VCO MOD) op OFF en in het gedeelte rechts daarnaast de schakelaar VCF MOD op OFF.
Als een van die schakelaars op on staat is VCO3 een stuk lager gepitched. In het mixer gedeelte moet dan de onderste pot op 0 anders hoor je een gepiep. De Modulator pot heeft daar niets mee te maken.
Een andere tip is trouwens om elke VCO apart aan te zetten via de mixer. Daardoor hoor je waar de kraak zit.

Als ik een van de 3 vco's uitzet dan is het al weg. maakt niet uit welke vco.

En alle modulatie schakelaars staan uit.

Mensen even een update...

<A HREF="http://home.wxs.nl/~adema145/kraak.mp3">Dit</A> is wat de mfb synth doet...

beetje kort mp3'tje om het te kunnen horen

Origineel geplaatst door EDP
doet hij dit al sinds je hem hebt ofis het opeens begonnen

Ik heb het pas gister ontdekt

Maar ik gebruik hem eigenlijk nooit met cutofff volledig open...
als de cutoff iets dicht staat hoor je niks en als ik de resonance opendraai ook niet...

Ook als ik het volume iets dicht draai verdwijnt het...=(

Nou, da's wel een hele rare knerp! :confused:
Lijkt wel of er een zaagtandje doorheen zit.
Ik denk niet dat ik iets zinnigs kan zeggen zonder achter de knoppen te zitten.
Jammer dat je niet hier om de hoek woont.

idd jammer senso, anders was zeker even langsgewipt!

Ok nog een update, er zit 2 (ja 2) jaar garantie op een MFB en aangezien dat ding pas in 2001 is uitgekomen heb ik hoe dan ook garantie!

Raar geluidje....:confused: , sampelen die handel, t wordt vast een hit!

Nee als je het mijn vraagt klinkt het inderdaad alsof Volume en cutoff maximaal net iets teveel voor hem is. maar zo te horen vervormt ie niet na, maar voor de filter...zou dat kunnen? Een normaal "te hoog intern volume" kan ik met mijn S30 ook wel voor elkaar krijgen, maar dat klinkt toch heel anders. Dit klinkt veel filter-achtiger. Alsof je resonance en cutoff een beetje gemoduleerd worden (terwijl je neem ik aan er niet aan komt).

Maar bel de fabriek maar even, zou ik zeggen, als je het weet hoor ik het graag, voor als ik nog eens zo;n bakje in mijn handen krijg [:-)]

Groeten,

Rutger

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back