ROKMATIK

• Thread starter Deleted member 18007
  • Start date
D

Deleted member 18007

Guest
1 van de ideeën achter rokmatik is samenwerking.
voorbeeld: persoon x is goed in beats, persoon y is beter in melodieeën en persoon z maakt hele strakke afmixen.

een ander punt is het feit dat er veel muzikaal talent rondloopt en euh...maar blijft rondlopen. met onze kennis en contacten proberen wij deze talenten een handje te helpen en eventueel een podium te geven.

Aldus Dobre (ook forumlid DSF ;))

Goed initiatief denk ik. Het forum van Rokmatik heeft nog niet zo veel leden, maar na deze spamactie op DSF zal dat niet lang meer duren ;) Site wordt gehost door de vrienden van HJ-Hosting...Dus iedereen die met z`n gear onder z`n arm blijft rondlopen, loop eens langs bij:

http://www.rokmatik.com

:okdan:

oh oh 8o)

het bevindt zich nog een beetje in de beginfase, maar nu al beginnen er links en rechts al leuke dingen te ontstaan.
in plaats van het zoveelste 'gewone' platenlabel te beginnen leek het ons leuker om het eens anders te gaan benaderen.
niet een a&r manager in zijn ivoren toren met daaromheen mensen op eilandjes die ieder voor zich muziek maken, maar via het medium internet (en daarnaast ook kroeg, telefoon, club of vondelpark) de koppen eens bijelkaar steken om te kijken of we elkaar tot grotere hoogte kunnen stuwen.
ik zie gewoon heel veel interessante en frisse dingen om mij heen gebeuren, en los van elkaar kan er wellicht geen vuist gemaakt worden, waar er met elkaar wel net dat verschil gemaakt worden.

vooralsnog is het nog een forumpje, volgende stap is meer publiciteit, releases, etc.

;)

Leuk idee, ik hoop dat jullie er wat mee bereiken!

Over samenwerking:

De kracht van samenwerking is toch wel dat iedereen iig doorheeft waar hij/zij goed in is.
Dat betekent dus dat een hoop zelfkennis vereist is, zodat je weet wie/wat je nodig hebt om
je doel te bereiken! Het kan best lastig zijn om je eigen sterke en zwakke punten goed
in kaart te brengen...

En verder heb ik ook gemerkt dat de rolverdeling heel belangrijk is.

Als ik bv. naar mezelf kijk ben ik iemand die in de studio altijd het overzicht wil houden en sterk bezig
ben met opbouw en structuur in een nummer. Als ik met iemand samenwerk die daar ook heel
sterk mee bezig is (en net zo eigenwijs is als ik) conflicteert dit nog weleens, omdat je dan soms
allebei je mening wil doordrukken.

Ik werk dus zelf het liefst samen met muzikanten die meer bezig zijn met hun instrument en
het produceren meer aan mij over laten :)

Back