prof. geluidskaart (usb )

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Hey,

ik heb nu een 2496 maar wil een iets professionelere USB kaart die ik makkelijk kan transporteren (dus geen ingebouwde kaart), de kaart moet er van buiten mooi uitzien en super goede kwaliteit geven. Prijsklasse ongeveer 200-250 euro.. welke kaarten vallen in deze catagorie?
Zijn de USB kaarten goed geschikt voor professioneel studio werk en ook voor laptop gebruik?
Bij voorbaat dank.

Re: prof. geluidskaart (usb )

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Hey,

ik heb nu een 2496 maar wil een iets professionelere USB kaart die ik makkelijk kan transporteren (dus geen ingebouwde kaart), de kaart moet er van buiten mooi uitzien en super goede kwaliteit geven. Prijsklasse ongeveer 200-250 euro.. welke kaarten vallen in deze catagorie?
Zijn de USB kaarten goed geschikt voor professioneel studio werk en ook voor laptop gebruik?
Bij voorbaat dank.

Wat moet ie allemaal aan boord hebben, wat ga je er mee doen??

Ik heb zelf een Tascam US122 .. prima beestje, maargoed. Ik weet niet wat jij wil aan I/O's enzo.

Re: Re: prof. geluidskaart (usb )

Re: Re: prof. geluidskaart (usb )

Origineel geplaatst door Mikula
Wat moet ie allemaal aan boord hebben, wat ga je er mee doen??

Ik heb zelf een Tascam US122 .. prima beestje, maargoed. Ik weet niet wat jij wil aan I/O's enzo.
Eigenlijk wil ik alleen zeer goede geluidskwaliteit. spdif/dolby/effecten/optisch etc. interesseert me niet. En hij moet natuurlijk uitstekend werken in xp.

Re: Re: Re: prof. geluidskaart (usb )

Re: Re: Re: prof. geluidskaart (usb )

Eigenlijk wil ik alleen zeer goede geluidskwaliteit. spdif/dolby/effecten/optisch etc. interesseert me niet. En hij moet natuurlijk uitstekend werken in xp.

Goeie vraag.. je zou dan eigenlijk bij SOS moeten kijken of er een goeie roundup voor USB-cards is gemaakt..

Denk bij wat je zegt moet letten (zoals je voor een deel al aangeeft) op

- geluidskwaliteit
- gebruik van resources
- constructie van het ding zelf (degelijkheid)
- en bij livegebruik misschien ook iets van een limiter om clippen te voorkomen

??

Wat zijn je voornamelijke toepassingen voor het apparaat trouwens..

- Ga je voornamelijk mobiel lopen plorren (zoals je thuis ook doet) :D.
Of ga je er echt mee het podium op?

- Ga je voornamelijk recorden, of juist veel VSTi's bespelen.

is misschien toch handig om te weten, want een keus in kaar zit hem toch vaak in deze gegevens.

Hij gaat vooral gebruikt worden voor Reaktor 4 (en binnenkort wellicht Reaktor 5).. en niet zozeer op een podium of voor live gebruik. als de geluidskwaliteit even goed is als de audiophile is het ok. Ik vind het alleen mooi als ik de kaart kan zien en aanraken, en als ie niet ingebakken zit in mijn computer. Raar he.

Hij gaat vooral gebruikt worden voor Reaktor 4 (en binnenkort wellicht Reaktor 5).. en niet zozeer op een podium of voor live gebruik. als de geluidskwaliteit even goed is als de audiophile is het ok. Ik vind het alleen mooi als ik de kaart kan zien en aanraken, en als ie niet ingebakken zit in mijn computer. Raar he.

Voor jou is low-latency en geluids-kwaliteit dus een pre

ik zou denk ik dan voor deze gaan in jou prijsklasse

http://www.nusystems.co.uk/product/M-Audio.Firewire.Audiophile

-knip-

ohh usb wilde je he ;{

Back