Kurzweil SP-88x midi probleem...

JaZzMaN251

Stamgast
Hey,

ik heb m'n Kurzweil SP-88x via m'n Novation Remote 25 op m'n computer aangesloten.
Maar als ik speel, komt er precies soms een tweede instrument bij, en blijven er vaak noten liggen...
Ik heb de SP nog eens gereset naar de fabrieksinstellingen, maar niks helpt.
Iemand ervaring hiermee? Ik ben niet echt thuis in de midi wereld...

JaZz.

Misschien heb je een MIDI-loop? D.w.z.: de noten die de SP-88x uitstuurt, komen ook weer terug en de Kurzweil geeft ze weer. Vw. latency klinkt dat wat apart (kamfilter) en zaken als sustain kunnen ook wel eens rare dingen doen (noten blijven liggen). Zet je Local eens op Off: Edit, 2x Column Select, bovenste lampje (Local) niet-knipperend, met pijltjes Off selecteren.

Ik denk dat ik onmogelijk in een Midi loop kan zitten, daar ik het ook heb wanneer ik maar 1 midi kabel gebruik, van de SP's OUT naar de Novation's IN. Maar ik ga je uitleg toch eens uitproberen.
Het is echt heel raar, als ik single note melodien speel, heb ik bijna nooit een probleem, maar vanaf drieklanken speelt er soms een ander geluid andere noten dan die ik speel. Ik vind dit wel raar... Ik hoop dat het niets is met de hardware van de SP.

Iemand nog suggesties?

JaZz.

PS: Ik heb de midikabel getest met de diagnostische programma's op de SP, en die is in orde...

Ik heb nu ook geprobeerd om in Logic Express m'n midi signaal te filteren, en alleen nog de noten er door te laten komen...
Maar helaas met hetzelfde resultaat...

Iemand nog ideen?
Ik zit er nu echt wel mee te sukkelen...

JaZz.

geef eens een wat betere omschrijving wat je doet en wat je wil
wat is de klankbron die je gebruikt ?
zijn dat vst's of iets van die strekking ? of wil je de klanken uit de kurzweil aansturen
en dus alleen je midi opnemen ? en afspelen

bij het eerste zou het kunnen dat je een local off moet doen in de kurzweil .. of zoiets
daarnaast moeten alle midi kanalen kloppen met elkaar

en zo kunnen er nog wat dingen zijn ...

Ik wil via deze opstelling... KURZWEIL -> NOVATION REMOTE 25 -> COMPUTER (LOGIC EXPRESS) midi opnemen, zodat m'n AU plugins in Logic Express deze kunnen afspelen...
De local staat uit, maar zonder resultaat...

JaZz.

Back