Roland tr727 niet helemaal in orde...

Chinetti

Fortune favors the bold
Goed, gisteren kocht ik een 707 en een 727. Hartstikke leuk, alleen de 727 is niet helemaal in orde.
Allereerst kwam ik er thuis achter dat de 727 met batterijen voor langere tijd op zolder heeft gestaan. Die zijn natuurlijk gaan lekken. De schade lijkt beperkt, maar ik heb er nog geen andere batterijen in gedaan omdat ik 't eerst schoon wil hebben. Nu is mijn vraag: hoe maak je zulks goed schoon?

Ten tweede: de 'whistles' doen het niet. Is dit een bekend probleem bij de 707 en de 727 dat een geluid (ik neem aan een eprom of iets) uitvalt, en zo ja, wat zou de oplossing kunnen zijn? Als het géén veel voorkomend probleem is vraag ik me ook af: zou het kunnen samenhangen met de lekkende batterijen die erin zaten? Dat zou me dan weer terug brengen op vraag 1: hoe maak ik 'm schoon opdat verder falen kan worden voorkomen? Zonder whistles kan ik wel leven, maar als de rest ook gaat uitvallen dan zou ik toch een stuk ongelukkiger worden...

hartstikke sneu dat die dat doen =(
het zijn nog zo'n leuke bakkies

Dank voor je medeleven :)

Nou ik heb 'm inmiddels open gemaakt, de schade van de batterij lijkt beperkt tot het batterij gedeelte en niet verder.
Op een ander forum heb ik begrepen hoe ik wat er vuil is schoon kan maken dus dat zal wel goed komen.
Rest me nog die questie van de fluitjes... Ik heb een service manual gevonden en die zal ik 's bekijken, misschien dat ik eruit kom en anders is 't pech.

De 727 en 707 zijn redelijk makkelijk en goed uit elkaar te halen.
Ik zou de batterijklemmen er dan even uit proberen te halen en
ze cleanen met een zilver of koper poets middel.

In de 707 en 727 zitten voorzover ik weet geen sound eproms,
dus daar zal iets anders aan de hand zijn.
Ik zou hem helemaal uit elkaar halen en helemaal schoonmaken.

Succes.

ach fluiten is nou net een geluid waar je geen drumcomputer of synthesizer voor nodig hebt, dus............

net als ouwehoeren.

Origineel geplaatst door falafelbiels
ach fluiten is nou net een geluid waar je geen drumcomputer of synthesizer voor nodig hebt, dus............

Maar wel typerend is voor die lekkere 707&727Chicago sound.

Back