systeemvereisten cubase sx2?

stoffel

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben een totale leek op het gebied van home recording, maar wil hier wel graag mee beginnen. Ik beschik reeds over cubase sx2, en wil nog geen al te grote investeringen doen in de beginfase. Ik vraag me af of volgende computer (kan ik momenteel kopen) sterk genoeg is om cubase sx2 probleemloos te draaien:
intel celeron processor 1,3GHz, 128MB RAM (zou ik uitbreiden naar 512), 30 GB harde schijf, windows XP. Verdere specificaties heb ik niet (kan ik altijd aanvragen). Waarop moet ik letten bij de aankoop van een computer om cubase sx2 zonder problemen te kunnen gebruiken?

ciao!

Het is maar net wat je met SX gaat doen. 512mb ram is echt op z'n minst aan te raden als je wat plug-ins wilt draaien. Als je veel plug-ins draait het liefste 1024mb ram. De 30gb die je nu hebt is ook niet bijster veel. Als je veel VST's hebt of veel samples enzo zou ik toch er veel meer in doen. Maar een 1,3 ghz celeron is niet echt denderend. Cubase SX loopt dan wel, maar meer processorkracht is toch wel handig. Een nieuwe pentium 4 of Athlon zou zijn werk prima doen (als ik er vanuit ga dat je geen mac gaat kopen).

Succes ermee!

er zijn niet echt eisen maar het licht eraan hoeveel vst's en effecten je wilt gaan gebruiken.
als beginner zul je niet veel last hebben van je pc maar zodra je wat beter wordt begint je pc te janken
ik heb nu een amd athlonxp met 3000+ met 2x 1024 mb ram en zelfs dat is niet genoeg voor mij dus nogmaal het ligt eraan wat je ermee gaat doen:engel:

en natuurlijk moet je ook een goeie geluidskaart hebben het liefst niet een van creative (heb ik en velen anderen op dit forum slechte ervaringen mee ;))
maar een emu ofzo van rond de 100 eurie moet het wel goed doen denk ik
succes:okdan:

Origineel geplaatst door Dj Tony-E
als beginner zul je niet veel last hebben van je pc maar zodra je wat beter wordt begint je pc te janken