Hulp bij microfoon keuze

voor dat geld: SE Electronics sE2200A, de meest eerlijke, heldere en komplete grootmembraam microfoon (koffer en shockmount) in die prijsklasse. Dit zijn tenminste geen OEM gefabriceerde mics zoals bijna alle merken hierboven vermeld. SE heeft een eigen fabriek, en alleen eigen ontwerpen, dus geen massaproduct met een naamstickertje erop.

Hoeveel wil je aan een microfoon uitgeven?

Wat wil je er mee opnemen?

Als je alleen zang en electrisch gitaar wilt opnemen voor weinig geld is een sm57 of sm58 in principe genoeg.

Als je meer geld hebt en je moet ook wel es een accoustisch gitaar of iets dergelijks opnemen ed zou ik voor een condensatormicrofoon gaan. Iets meer allround inzetbaar dan een dynamische mic zoals de sm57. Persoonlijk ben ik erg te spreken over de T-Bone microfoons. Ik zou als ik jou was geen buizenmicrofoon kopen. Bij de goedkopere buizenmicrofoons is de buizenklank vaak erg overdreven aanwezig en dat kan in de weg zitten als je cleane opnamen wilt maken. Bovendien betaal je al snel een paar honder euro meer.

De behringer B1 en B2 zijn best okee maar hebben een wat overdreven aanwezig hoog.
Tbone SC400 en 450 zijn ook goed
SE Electronics ben ik zelf niet bekend mee maar schijnen ook erg goed te zijn
Rode vind ik meestal wat duur voor microfoons die kwalitatief vergelijkbaar zijn met de Behringer, Tbone en SE microfoons.

Back